Bizi takip edin
|
EN

SOSYAL MEDYA

SOC 311 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Türkiye'nin Toplumsal Yapısı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SOC 311
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, Türkiye'nin toplumsal yapısını tarihsel bir pespektifle incelemeyi amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Geç Osmanlı Dönemi'nden bu yana Türkiye modernleşmesinin özelliklerini ve sorunlarını değerlendirebileceklerdir.
  • Siyasi yapı ve zaman içinde dönüşüm arasında bağıntı kurabileceklerdir.
  • Değişen sınıf yapısı ve ilişkileri anlayabileceklerdir.
  • Göç hareketleri tipleri ve örüntüleri ve bunların toplumsal yapıya etkilerini tanımlayabileceklerdir.
  • Toplumsal cinsiyet ilişkileri ve eşitsizlikleri sınıflandırabileceklerdir.
  • Din ve etnisitenin toplumsal yapı ve ilişkilere etkilerini değerlendirebileceklerdir.
Ders Tanımı Derste Türkiye’nin toplumsal yapısını ve bu yapının tarihsel değişimini eleştirel bir gözle değerlendirmek üzere ele alınacak temel konular modernleşme, siyasi yapı, toplumsal eşitsizlikler, kentleşme, göç ve cinsel, etnik ve dini kimlikler olacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Dersin tanıtımı
2 Osmanlı İmparatorluğunun Son Dönemi: Modernleşme Çabaları Şükrü Hanioğlu (2012) ‘Modern Ottoman Period’ in Metin Heper and Sabri Sayarı eds. The Routledge Handbook of Modern Turkey, New York: Routledge, 15- 25. Erik J Zürcher (2004) Turkey: A Modern History, London: I. B. Tauris, 50- 70. Feroz Ahmad (1993) ‘The Ottoman Legacy’ in The Making of Modern Turkey, New York: Routledge, 15 -30. Erik J Zürcher (2010) The Ottoman Empire 1850–1922: Unavoidable Failure? In The
Young Turk Legacy
 and Nation Buılding: From the Ottoman Empire to Atatürk’s Turkey, 59 – 72.
3 Osmanlı İmparatorluğunun Son Dönemi: İmparatorluğun Çöküşü Feroz Ahmad (1993) ‘From empire to nation: 1908–1923’ in The Making of Modern Turkey, 31- 51.
4 Erken Cumhuriyet Dönemi ve Modernleşme Hasan Kayalı (2008) ‘The struggle for independence’ in Reşat Kasaba ed. Turkey in the Modern World (Cambridge History of Turkey, volume 4) Cambridge: Cambridge University Press, 112- 146. Clement H. Dodd (2012) ‘The Turkish Republic’ in Metin Heper and Sabri Sayarı eds. The Routledge Handbook of Modern Turkey, 53- 64. Erik J Zürcher (2004) ‘The Emergence of the One-Party State, 1923–27’ in The Making of Modern Turkey 166 
- 175.
5 Liberalleşme Çabaları ve Sonuçları (1946- 1960) Feroz Ahmad (1977) The Turkish Experiment in Democracy: 1950- 1975, London: Hurst &Company, 1- 75.
6 1960- 1990: Askeri Darbeler Dönemi Feroz Ahmad (1977) The Turkish Experiment in Democracy: 1950- 1975, London: Hurst &Company, 1- 75.
7 Ara Sınav
8 Ekonomik Yapı, Eşitsizlikler ve Yoksulluk Pamuk, Ş. (2008) "Economic change in twentieth century Turkey: Is the glass more than half full?" in Reşat Kasaba ed. Turkey in the Modern World (Cambridge History of Turkey, volume 4) Cambridge: Cambridge University Press,, 266-300. Erol Taymaz (2012) Employment, inequality, and poverty’ in Metin Heper and Sabri Sayarı eds. The Routledge Handbook of Modern Turkey, 364- 378. Serdal Bahçe & Ahmet Haşim Köse (2017) Social Classes and the NeoLiberal Poverty Regime in Turkey, 2002–2011, Journal of Contemporary Asia, 47:4, 575-595
9 Kentleşme ve Göç Kirisci, K. (2008) “Migration and Turkey: The dynamics of state, society, politics,” in Reşat Kasaba ed. Turkey in the Modern World (Cambridge History of Turkey, volume 4) Cambridge: Cambridge University Press, 175-199. Tahire Erman (2012) ‘Urbanization and urbanism’ in Metin Heper and Sabri Sayarı eds. The Routledge Handbook of Modern Turkey, 293- 302.
 
 Alev Çınar 
(2012) ‘Cities’ in Metin Heper and Sabri Sayarı eds. The Routledge Handbook of Modern Turkey, 303- 314.

10 Dönem Ödevi Önerilerinin Hazırlanma Çalışmaları
11 Cinsiyet Eşitsizlikleri ve Kadın Hakları Mücadelesi Zehra F. Kabasakal Arat (2012) ‘Women’ in Metin Heper and Sabri Sayarı eds. The Routledge Handbook of Modern Turkey, in Metin Heper and Sabri Sayarı eds. The Routledge Handbook of Modern Turkey, 259- 270. 
 
 Arat, Y. (2008) "Contestation and collaboration: women’s struggles for empowerment in Turkey" in Reşat Kasaba ed. Turkey in the Modern World (Cambridge History of Turkey, volume 4) Cambridge: Cambridge University Press, 388-418.
12 Din ve Sekülerleşme Binnaz Toprak (2005) Islam and Democracy in Turkey, Turkish Studies, 6:2, 167-186; Ali Çarkoğlu and N Bilgili (2011) "A Precarious Relationship: The Alevi Minority, the Turkish State and the EU" South European Society and Politics, 16, 2, 351-364.
13 Azınlık Meseleleri Saraçoğlu, C. (2008) “‘Exclusive Recognition’: The New Dimensions of the Question of Ethnicity and Nationalism in Turkey,” Ethnic and Racial Studies, 1-19. Ioannis N. Grigoriadis (2012) ‘Minorities’ in Metin Heper and Sabri Sayarı eds. The Routledge Handbook of Modern Turkey, 282- 292.
14 Demokratikleşme Menderes Çinar & Çagkan Sayin (2014) Reproducing the Paradigm of Democracy in Turkey: Parochial Democratization in the Decade of Justice and Development Party, Turkish Studies, 15:3, 365-385. Zeynep Alemdar (2014) ‘Modelling’ for Democracy? Turkey's Historical Issues with Freedom of Speech, Middle Eastern Studies, 50:4, 568-588.
15 Dersin Gözden Geçirilmesi -
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Ahmad, F. (1993) The Making of Modern Turkey, London and New York: Routledge. 978-0415078368

Bozdoğan, S. and R. Kasaba (eds.) (1997) Rethinking Modernity and National Identity in Turkey, University of Washington Press. 0-295-97597-0 

Heper, M. and A. Evin (eds.)(1988) State, Democracy and the Military: Turkey in the 1980s, Berlin and New York: Walter de Gruyter. 978-3110113440

Kasaba, R. (ed.) (2008) The Cambridge History of Turkey, vol. 4, Turkey in the Modern World, Cambridge University Press. 978-0521620963

Keyder, Ç. (1987) State and Class in Turkey: A Study in Capitalist Development, Verso. 978-0860918776

Kandiyoti, D and A. Saktanber (eds.) (2002) Fragments of Culture: the Everyday of Modern Turkey, London and New York: I.B.Tauris. 978-0813530826

Önerilen Okumalar/Materyaller Readings are subject to revision. Additional readings could be added to the list as required.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
64
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
28
28
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
196

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Klasik ve çağdaş sosyolojik kuramların bilgisine ve bu kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisine sahip olur.

2

Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur.

X
3

Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur.

X
4

Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur.

X
5

Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur.

X
6

Yerel, ulusal ve küresel düzlemdeki toplumsal sorunları tanımlayıp, bu sorunların çözümü için yeni politika önerileri sunma yeteneğine sahip olur.

X
7

Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur.

X
8

Sosyolojik verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve bilimsel ve etik değerleri dikkate alma becerisine sahip olur.

X
9

Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur.

X
10

Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.