Bizi takip edin
|
EN

SOSYAL MEDYA

SOC 350 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Teknoloji ve Değişen Toplum
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SOC 350
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencide teknoloji ve toplum arasındaki ilişki hakkında sosyolojik bir \nbakış açısı geliştirmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • Bireyler ile teknoloji arasındaki ilişkiyi incelemek için temel kuramsal yaklaşımları kullanabileceklerdir.
  • • teknolojik gelişmeyle ilgili sosyal ögeleri, yapıları ve süreçleri anlamada ilgili sosyolojik aygıtları, terminolojiyi ve ilkeleri değerlendirebileceklerdir.
  • • teknolojiyi biçimlendiren farklı paydaşların oynadıkları rolleri ifade edebileceklerdir.
  • • gündelik hayattta teknolojilere dair ampirik vakalarla kuramsal fikirleri ilişkilendirebileceklerdir.
  • • araştırma ve tartışma yoluyla enformasyon arama, iletişim kurma, işbirliği ve sunum yeteneklerinin yanında sosyolojik muhakeme yeteneğini geliştirebileceklerdir.
  • • teknoloji ve toplumun kesişme noktasındaki etik ilkeler hakkında genel bir izlenim edinebileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders, teknoloji, teknoloji-toplum ilişkisi ve toplumda teknolojik sistemlerin değişen rolünü ele almayı hedeflemektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Teknolojik Değişmenin Nedenleri Volti, R. (2005). Society and technological change. Macmillan. CH.3. pp.41-59.
3 Teknolojinin Toplumsal İnşası Nightingale, P. (2014). What is technology? Six definitions and two pathologies. Six Definitions and Two Pathologies (October 10, 2014). SWPS, 19. Langdon Winner, “Do Artifacts have Politics?,” Ch.2 in The Whale and the Reactor: A Search for Limits in an Age of High Technology (University of Chicago Press, 1986), p. 19-39. Trevor Pinch and Wiebe Bijker, “The Social Construction of Facts and Artifacts: Or, How the Sociology of Science and the Sociology of Technology Might Benefit Each Other,” in Bijker, Hughes & Pinch (eds.), The Social Construction of Technological Systems, (MIT Press, 1987), p. 17-50.
4 Toplumsal Bir Güç Olarak Teknoloji Akrich, Madeline, “The De-Scription of Technological Objects,” in: Bijker and Law, Eds., Shaping Technology/Building Society (MIT Press, 1992). Bruno Latour, “Where are the Missing Masses? The Sociology of a Few Mundane Artifacts,” in: Bijker and Law, Eds., Shaping Technology/Building Society: Studies in Sociotechnical Change (MIT Press, 1992), p. 225-258.
5 Kontrol Teknolojileri Sally Wyatt, “Non-Users Also Matter: The Construction of Users and Non-Users of the Internet,” in: Pinch and Oudshoorn, Eds., How Users Matter (MIT Press, 2003): 67-80.
6 Teknoloji Üzerine Eleştirel Kuramlar Wendling, A. (2009). Karl Marx on technology and alienation. Springer. Feenberg, A. (2012). Questioning technology. Routledge.
7 Endüstriyel-olmayan Sistemlerde Çalışma Volti, R. (2005). Society and technological change. Macmillan. CH.9-10
8 Ara Sınav
9 Teknoloji ve İletişim Volti, R. (2005). Society and technological change. Macmillan. CH.12
10 Teknoloji ve İletişim Volti, R. (2005). Society and technological change. Macmillan. CH.13-14
11 Örgütler ve Teknolojik Değişme Volti, R. (2005). Society and technological change. Macmillan. CH.19
12 Teknoloji ve Toplumsal Cinsiyet Lee Kleinman, D. (2005) Science and Technology in Society. Blackwell. CH.6
13 Yüksek Teknoloji Çağında Demokrasi ve Vatandaşlık Lee Kleinman, D. (2005) Science and Technology in Society. Blackwell. CH.7
14 Toplumda Algoritmalar Gillespie, Tarleton. 2013. “The Relevance of Algorithms.” Pp. 167-194 in Gillespie, T., Boczkowski, P. J., & Foot, K. A. (Eds.). (2014). Media technologies: Essays on communication, materiality, and society. MIT Press.
15 Algoritmalar ve Benlik Cheney-Lippold, John. 2011. ”A New Algorithmic Identity: Soft Biopolitics and the Modulation of Control.” Theory, Culture & Society 28 (6): 164-181.
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Ders notları Blackboard'a yüklenecektir. 

Önerilen Okumalar/Materyaller

Volti, R. (2005). Society and technological change. NY: Macmillan.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
45
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
25
Proje
1
27
27
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
35
35
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Klasik ve çağdaş sosyolojik kuramların bilgisine ve bu kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisine sahip olur.

2

Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur.

X
3

Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur.

X
4

Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur.

X
5

Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur.

6

Yerel, ulusal ve küresel düzlemdeki toplumsal sorunları tanımlayıp, bu sorunların çözümü için yeni politika önerileri sunma yeteneğine sahip olur.

X
7

Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur.

X
8

Sosyolojik verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve bilimsel ve etik değerleri dikkate alma becerisine sahip olur.

X
9

Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur.

X
10

Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.