Bizi takip edin
|
EN

SOSYAL MEDYA

SOC 380 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Çevre Sosyolojisi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SOC 380
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders toplumsal yapı ve çevre etkileşimini tarihsel ve eleştirel bir bakış açısıyla ele alarak, mevcut ekolojik tahribatın ve çevre adaletsizliklerinin dinamiklerini ortaya koymayı amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Toplum ve çevre ilişkisini sosyolojik bir perspektifle açıklayabilir.
  • Çevresel sorunlarının politik, ekonomik ve kültürel boyutlarını analiz edebilir.
  • Çevrenin son birkaç on yılda neden bir toplumsal mücadele alanı haline geldiğini açıklayabilir.
  • Ekolojik tahribat ile toplumsal eşitsizlikler arasındaki ilişkiyi değerlendirebilir.
  • Çevre korumaya dönük farklı yaklaşımları sınıflandırabilir.
Ders Tanımı Çevre sosyolojisi yerelden küresele her seviyedeki çeşitli çevresel konuları, mücadeleleri ve karşıtlıkları sosyolojik bir bakış açısıyla inceler. Mevcut çevre sorunlarının tarihsel ve toplumsal (ekonomik, siyasi ve kültürel) temellerini ve bu sorunlar etrafında doğan toplumsal/siyasal mücadeleleri eleştirel bir bakış açısıyla tartışır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Sunumu ve Çevre Sosyolojisine Giriş Belgesel: The Food Inc.
2 Çevre Meseleleri ve Tartışmaları Leslie King and Deborah McCarthy (2009). “Introduction”. In Environmental Sociology: From Analysis to Action. (Ed: King and McCarthy). 1-24. John Bellamy Foster (1999) ‘The Ecological Crisis’. The Vulnerable Planet, Monthly Review Press, chapter 1. Video: The Children of Tsunami (topdocumentaryfilms.com)
3 Politik Ekonomi ve Ekoloji: Endüstrileşme mi, Kapitalizm mi? John Bellamy Foster (1999) "Ecological Conditions before the Industrial Revolution". The Vulnerable Planet, Monthly Review Press, chapter 2. John Bellamy Foster (1999) "The Environment at the Time of the Industrial Revolution". The Vulnerable Planet, Monthly Review Press, chapter 3
4 Modern Ekonomi John Bellamy Foster (1999), "Expansion and Conservation". The Vulnerable Planet, Monthly Review Press, chapter 4. John Bellamy Foster (1999) "Imperialism and Ecology". The Vulnerable Planet, Monthly Review Press, chapter 5. Video: Chernobyl: The Exclusion Zone (topdocumentaryfilms.com)
5 Tüketim Toplumu Allan Schnaiberg and Kenneth Alan Gould (2009) ‘Treadmill Predispositions and Social Responses: Population, Consumption, and Technological Change’ in Environmental Sociology: From Analysis to Action. (Ed: King and McCarthy), 51- 62. Video: History: Consumerism (youtube)
6 Doğanın Toplumsal İnşası Susan G. Davis (2009).“Touch the Magic”. Chp. 8 in Environmental Sociology: From Analysis to Action. (Ed: King and McCarthy). 128-148. John Bellamy Foster (1999) " The Socialization of Nature". The Vulnerable Planet, Monthly Review Press, chapter 7.
7 Ara sınav
8 Çevresel Adaletsizlik: Irk, Sınıf ve Cinsiyet David Schlosberg (2007) Defining Environmental Justice: Theories, Movements, and Nature, Oford University Press, 3-10. Robert D. Bullard and Glenn S. Johnson. (2009). “Environmental Justice: Grassroots Activism and Its Impact on Public Policy Decision Making”. in Environmental Sociology: From Analysis to Action. (Ed: King and McCarthy). 63-79. Video: Canada’s Toxic Chemical Valley (topdocumentaryfilms.com)
9 Küreselleşme ve Ekoloji R. Scott Frey, Paul K. Gellert, and Harry F. Dahms (2019) ‘Introduction: Ecologically Unequal Exchange in Comparative and Historical Perspective’ in Ecologically Unequal Exchange: Environmental Injustice in Comparative and Historical Perspective (Ed: R. Scott Frey, Paul K. Gellert, and Harry F. Dahms), 1- 10. Daniel Faber. (2009). “The Unfair Trade-off: Globalization and the Export of Ecological Hazards”. Chp. 11. in Environmental Sociology: From Analysis to Action. (Ed: King and McCarthy). 181-199 Video: Chevron vs. Amazon (topdocumentaryfilms.com).
10 Medya ve Popüler Kültür Robin Anderson. (2009). “Selling “Mother Earth”: Advertising and the Myth of the Natural”. Chp. 13. in Environmental Sociology: From Analysis to Action. (Ed: King and McCarthy). 215-229.
11 Çevre Hareketleri Timothy Doyle (2005) Introduction to Environmental Movements in Timothy Doyle Envıronmental Movements in Minority And Majority Worlds: A Global Perspective, 1- 20. Christopher Roots (1999) ‘Environmental movements: from the Local to the Global’ in Environmental Movements: Local, National, and the Global (Ed: Christopher Roots) 1- 12.
12 Belgesel Gösterimi A Fierce Green Fire: The Battle for a Living Planet
13 Çevre Hareketleri Steven Yearley (2005) ‘How Environmental Problems Come to be ‘Global’:
Sociological Perspectives on the Globalisation of the 
Environment’ 
in “Cultures of Environmentalism Empirical Studies in Environmental Sociology Maria Kousis New challenges for twenty-first-century environmental movements:
agricultural biotechnology and nanotechnology 226
14 Gelecek İçin Mücadele Michael Maniates (2009) ‘Individualization: Plant a Tree, Buy a Bike, Save the World?’ (Ed: King and McCarthy), 371- 395. Video: Do the Math (topdocumentaryfilms.com).
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Gmelch, Sharon Bohn ed., Tourists and Tourism: A Reader, Waveland Pr Inc (2009) 978-1577666363

Apostolopoulos & Leivadi eds., The Sociology of Tourism: Theoretical and Empirical Investigations, Routledge (2001) 978-0415271653

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
45
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
20
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
30
30
Final Sınavı
1
37
37
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Klasik ve çağdaş sosyolojik kuramların bilgisine ve bu kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisine sahip olur.

X
2

Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur.

X
3

Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur.

X
4

Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur.

X
5

Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur.

6

Yerel, ulusal ve küresel düzlemdeki toplumsal sorunları tanımlayıp, bu sorunların çözümü için yeni politika önerileri sunma yeteneğine sahip olur.

X
7

Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur.

X
8

Sosyolojik verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve bilimsel ve etik değerleri dikkate alma becerisine sahip olur.

X
9

Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur.

10

Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.