Bizi takip edin
|
EN

SOSYAL MEDYA

SOC 410 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Tarihte Mitler, İnançlar ve Düşünceler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SOC 410
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin temel amacı, antik dünyada gelişen dinsel inançları, sosyal değerleri ve düşünce akımlarını, mitler ve antik edebi kaynaklar üzerinden analitik bir yaklaşımla irdelemek; ve öğrencilerin, bu kaynakların sunduğu verileri objektif olarak doğrudan kavramalarına, ve böylece analizsentez yoluyla tarihsel gerçeklikler kazanmalarına imkan sunmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel tarihsel kavram ve terimleri açıklayabilecektir.
  • Tarihi aydınlatmada ve anlamada önemli birer araç olarak kullanılan mitleri ve antik edebi kaynakları inceleyebilecek ve bunların işlevsel boyutunu değerlendirebilecektir.
  • Söz konusu kaynaklardan insanlık tarihinin sosyo-kültürel ve dinsel alandaki değer ve olguları sorgulayarak nedensellik içinde analiz edebilecek ve tanımlayabilecektir.
  • Mitlerden ve edebi kaynaklardan elde ettikleri verileri karşılaştırmalı biçimde sentezleyebilecektir.
  • Günümüze özgü duran değerlerin köklerine dair edindikleri bilgiyle de modern dünyayı yeniden tanımlayabilecek ve değerlenirebilecektir.
  • Tarihi araştırmalar için mitolojik, edebi ve arkeolojik verilere dayalı çalışma metodu ve anlayışı geliştirebilecektir.
  • Bilgi ve düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecektir.
Ders Tanımı Ders, insanlık tarihinde batıl ve dinsel düşünceden rasyonelizm ve bilimsel düşünceye doğru uzanan düşünsel gelişimin ve mitegemen toplumdan modern topluma geçiş sürecinin önemli bir kesitine odaklanmakta; eski doğu ve batı dünyalarına ait örnekleri karşılaştırmalı bir yaklaşımla incelerken, antik Yunan politeizmi ve mitolojisi ile rasyonel düşüncenin ilk sağlam örneklerini veren Yunan felsefesine vurgu yapmakta; belirli felsefi akımlarla, insanlık tarihindeki düşünsel ve kültürel devinimleri ele almaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Mit ve Mitolojinin tanımı; iki ayrı disiplin olan mitoloji ve tarih arasındaki ilişki G. S. Kirk, Myth: Its Meaning and Functions in Ancient & Other Cultures (Cambridge: Cambridge Univ. Press), 1998.
2 Mitin Doğası: Antik kültürlerde anlamı ve işlevi G. S. Kirk, Myth: Its Meaning and Functions in Ancient & Other Cultures (Cambridge: Cambridge Univ. Press), 1998
3 Temalar: Yaratılış, Bereket ve Kahramanlık Mitleri ile bunların ardındaki yaygın inanç ve düşünceler Mircae Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi I, çev. Ali Berktay (İstanbul: Kabalcı Yay.), 2000; G. S. Kirk, Myth: Its Meaning and Functions in Ancient & Other Cultures (Cambridge: Cambridge Univ. Press), 1998
4 Arkaik Doğu’da mit ve toplum: Mesopotamia ve Mısır Donna Rosenberg, World Mythology, Chicago, 1986; Mircae Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi I, çev. Ali Berktay, İstanbul, 2000;
5 Yunan Mitolojisi ve Politeizmi: Homeros ve Hesiodos G. S. Kirk, The Nature of the Greek Myths, London, 1990.
6 Ara Sınav I
7 Homeros: İlyada ve Odysseia’dan okumalar ve değerlendirmeler: Dinsel inançlar ve toplumsal değerler üzerine Homeros, Iliad, tr. by A. T. Murray, Cambridge, 1999. Homeros, Odyssey, tr. by A. T. Murray, Cambridge, 1995.
8 Hesiodos: Theogonia’dan okumalar ve değerlendirmeler: Evren, yaratılış ve din üzerine Hesiodos, Theogonia, tr. By Norman O. Brown, New York, 1953.
9 Mitten Felsefeye: Mit egemen anlayıştan rasyonel düşünceye geçişin sosyoekonomik temelleri üzerine G. S. Kirk, Myth: Its Meaning and Functions in Ancient & Other Cultures (Cambridge: Cambridge Univ. Press), 1998.
10 Yunanistan’daki ilk entellektüel ve felsefi hareketler: Miletos Ekolü Jonathan Barnes, Early Greek Philosophy, London, 1987
11 Arasınav II
12 Sofist felsefenin özü: Din ve etik üzerine temel kavramlar, Sokrates and Aristotales’ten düşünceler, Plato’da toplum ve Devlet Jonathan Barnes, Early Greek Philosophy, London, 1987
13 Epikürcü yaklaşım: hayata dair temel algılar ve yargılar, Stoacılıkta eşitçillik, barışçıllık ve insancıllık kavramları üzerine Jonathan Barnes, Early Greek Philosophy, London, 1987
14 Genel Değerlendirme
15 Genel Değerlendirme
16 Final

 

Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitaplardan ilgili bölümler
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
4
60
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
20
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
1
32
32
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Klasik ve çağdaş sosyolojik kuramların bilgisine ve bu kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisine sahip olur.

2

Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur.

X
3

Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur.

X
4

Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur.

X
5

Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur.

X
6

Yerel, ulusal ve küresel düzlemdeki toplumsal sorunları tanımlayıp, bu sorunların çözümü için yeni politika önerileri sunma yeteneğine sahip olur.

7

Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur.

X
8

Sosyolojik verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve bilimsel ve etik değerleri dikkate alma becerisine sahip olur.

9

Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur.

X
10

Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.