Bizi takip edin
|
EN

SOSYAL MEDYA

SOC 440 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sanat Sosyolojisi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SOC 440
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, sanatın toplumsal konumunu tarihsel bir perspektifte irdelemeyi ve günümüz sanat tartışmaları ile sanatın toplumsal boyutlarını tanıtmayı amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sanatın tarihsel konumunu sosyolojik bir gözle açıklayabileceklerdir.
  • Toplum ve sanat arasındaki bağı kurabileceklerdir.
  • Büyük tarihsel kırılmaların sanat ile olan toplumsal ilişkilerini açıklayabileceklerdir.
  • Çağdaş sanatın çeşitli dinamiklerini sosyolojik olarak kavrayabileceklerdir.
  • Sanatın iktidar, direniş ve gündelik hayat ile arasındaki bağı çözümleyebileceklerdir.
Ders Tanımı Bu derste sanatın toplumsal konumu tarihsel biçimde ele alınacak ve toplumsal değişme sürecinde sanat ve toplum ilişkisi tartışılacaktır. Günümüz dünyasında hakim sanat biçimi olan çağdaş sanat ise çeşitli içsel ve dışsal dinamikleri bağlamında irdelenecek ve çağdaş dünyanın toplumsal biçimleri ve sanat arasındaki bağlar tartışılacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Genel Tanıtımı
2 Sanat Nedir? Danto, A. C. (1964). The Artworld. The Journal of Philosophy, 61 (19). pp. 571-584.
3 Sanattan Önce Sanat I: Antik Yunan’da Sanat, Taklit ve Zanaat Hauser, A. (1999). The Social History of Art: From Prehistoric Times to Middle Ages. pp. 26-57.
4 Sanattan Önce Sanat II: Ortaçağ’da Sanat, Din ve Monarşi Hauser, A. (1999). The Social History of Art: From Prehistoric Times to Middle Ages. pp. 58-128.
5 Aydınlanma, Estetik ve Sanat: Immanuel Kant ve Estetik Devrim Wenzel, C. H. (2005). An Introduction to Kant’s Aesthetics: Core Concepts and Problems. pp 94-119. Danto, A. C. (2013). What Art Is. pp. 116-134.
6 Modernite ve Sanat I: Rönesans, Reform ve Yeni Sanatın Ayak Sesleri Hauser, A. (1999). The Social History of Art: Renaissance, Mannerism and Baroque. pp. 46-74.
7 Modernite ve Sanat II: Modern Sanat, Devlet ve Sanatçı Hauser, A. (1999). The Social History of Art: Renaissance, Mannerism and Baroque. pp. 46-74.
8 ARA SINAV
9 Postmodern Dönüş I: Postmodern Kırılma, Yeni Bilgi ve Kopan Bağlar Lyotard, J. (1984). The Postmodern Condition: A Report on Knowledge. Introduction. Danto, A. C. (2013). What Art Is. pp. 1-58.
10 Postmodern Dönüş II: Postmodernite ve Çağdaş Sanat Becker, H. S. (2008). Art Worlds. pp. 1-40.
11 Çağdaş Sanat I: Sanatçı Kime Denir? Becker, H. S. (2008). Art Worlds. pp. 131-165.
12 Çağdaş Sanat II: Sanat Piyasasının Toplumsal Dinamikleri Becker, H. S. (2008). Art Worlds. pp. 131-165. pp. 40-68, 93-131.
13 Çağdaş Sanat III: Sanat Piyasasında Konumlar Becker, H. S. (2008). Art Worlds. pp. 226-275.
14 Çağdaş Sanat IV: İktidar, Direniş ve Gündelik Yaşamda Sanat Becker, H. S. (2008). Art Worlds. pp. 226-275. Awad S.H., Wagoner B., Glaveanu V. (2017). The Street Art of Resistance. In: Chaudhary N., Hviid P., Marsico G., Villadsen J. (eds) Resistance in Everyday Life. pp. 161-180
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final Final

 

Ders Kitabı Zolberg, Vera L., Constructing a Sociology of the Arts, Cambridge University Press (1990); Alexander, Victoria D., Sociology of the Arts: Exploring Fine and Popular Forms, WileyBlackwell (2003); Eagleton, Terry, Literary Theory: An Introduction, University of Minnesota Press (2008); Sontag, Susan, On Photography, Picador (2001) Bourdieu, Pierre, Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste, Harvard University Press (1987), The Rules of Art: Genesis and Structure of the Literary Field, Stanford University Press (1996) John Berger, Ways of Seeing, Penguin (1990)
Önerilen Okumalar/Materyaller Dersler görsel kaynaklar ile desteklenecektir; bu kaynaklar sınıf tartışmalarına başlangıç oluşturacaklardır.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
4
60
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
32
32
Final Sınavı
1
40
40
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Klasik ve çağdaş sosyolojik kuramların bilgisine ve bu kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisine sahip olur.

X
2

Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur.

X
3

Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur.

X
4

Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur.

X
5

Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur.

X
6

Yerel, ulusal ve küresel düzlemdeki toplumsal sorunları tanımlayıp, bu sorunların çözümü için yeni politika önerileri sunma yeteneğine sahip olur.

7

Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur.

X
8

Sosyolojik verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve bilimsel ve etik değerleri dikkate alma becerisine sahip olur.

X
9

Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur.

X
10

Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.