Bizi takip edin
|
EN

SOSYAL MEDYA

GEAR 322 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Evrensel Tasarım
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 322
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
İkinci Yabancı Dil
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Ders, öğrencilerin Evrensel Tasarım kuramlarına ve Herkes için Tasarım uygulamalarına dair ilkeleri kavramalarını amaçlar. Dersin hedefi, öğrencilere, çeşitliliğin yaşam alanlarını hem sosyal açıdan, hem de fiziksel engeller açısından daha geniş bir kitle için nasıl geliştirebildiği konusunda anlayış kazandırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kapsayıcı tasarımın önemini açıklayabilecektir,
  • Yapılı çevreyi ve arkitektonik bariyerlerini analiz edebilecektir,
  • Vaka araştırmaları üzerine sözel sunumlar üretebilecektir,
  • Ortalama kişiye göre biçimlenen mekânların uygun olmayacağını değerlendirebileceklerdir.
Ders Tanımı Dersin kapsamını, kısmen, öğrencilerin Evrensel Tasarım konularında bilgisini genişletecek ders anlatımları oluşturur. Aynı zamanda, dönem içinde öğrenciler kendilerine verilen konularda bağımsız araştırmalarını yürütürler.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 SYLLABUS’UN AÇIKLANMASI VE DERSE GİRİŞ Yok.
2 GİRİŞ: ‘Herkes için Tasarım’ / GRUP ÇALIŞMASI ORGANİZASYONU VE ARAŞTIRMA KONULARI Ödev 01
3 ÖDEV 01’E AİT ÖĞRENCİ SUNUMLARI Öğrenci sunumları
4 KONU 01: ‘Serebral Palsi Hastaları için Dış Mekan Spor Alanı Tasarımı’ Yok.
5 KONU 02: ‘Ürün Tasarımı’ Yok.
6 ARA SINAV Duyurulacak.
7 KONU 03: ‘Prosthetics for the Mind’ Önceki dersin gözden geçirilmesi
8 KONU 04: ‘Entegrasyon ve Kentsel Çevre’ Önceki dersin gözden geçirilmesi
9 TOPIC 05: ‘Giyilebilir Araçlar’ Önceki dersin gözden geçirilmesi
10 TOPIC 06: ‘Estetik içim nörobiyoloji’ Önceki dersin gözden geçirilmesi
11 Vaka Çalışması 01 Atölyesi Öğrenci sunumları
12 KONU 07: ‘Engeller için Dijital Araçlar’ Önceki dersin gözden geçirilmesi
13 KONU 09: ‘Yaşlılar için Tasarım’ Önceki dersin gözden geçirilmesi
14 KONU 10: ‘Arkitektonik Bariyerler’ Duyurulacak.
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi Öğrenci sunumları
16 FİNAL TESLİMİ Final portfolyosu teslimi

 

Ders Kitabı

Herwig O., ‘Universal design Solutions for a barrier-free living’, Birkhauser Verlag AG, 2008 ISBN-10: 3038211281 ISBN-13: 978-3038211280

Önerilen Okumalar/Materyaller

Digital Documents and web resources

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
1
10
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
1
7
7
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
8
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
4
4
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
7
7
Final Sınavı
1
10
10
    Toplam
100

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Klasik ve çağdaş sosyolojik kuramların bilgisine ve bu kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisine sahip olur.

2

Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur.

3

Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur.

4

Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur.

5

Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur.

6

Yerel, ulusal ve küresel düzlemdeki toplumsal sorunları tanımlayıp, bu sorunların çözümü için yeni politika önerileri sunma yeteneğine sahip olur.

7

Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur.

8

Sosyolojik verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve bilimsel ve etik değerleri dikkate alma becerisine sahip olur.

9

Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur.

10

Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.