
FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Sosyoloji
TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi
Program Yeterliliklerini görüntülemek için "Program Yeterlilikleri" başlığının altında yer alan sayıların üzerine geliniz.
Ulusal Yeterlilikleri görüntülemek için "Ulusal Yeterlilik Çerçevesi" başlığının altında (gri renk ile belirtilmiş) yer alan sayıların üzerine geliniz.
Temel Alan Yeterliliklerini görüntülemek için "Temel Alan" başlığının altında (turuncu renk ile belirtilmiş) yer alan sayıların üzerine geliniz.
Birden fazla Temel Alan ile ilişkilendirilmiş bölümlerde ilgili başlıklardan seçim yapıp o Temel Alana ait ilişkileri görüntüleyebilirsiniz.
Tabloda ilgili renk (gri, turuncu) ile boyanmış kutuların üzerine gelerek Program Yeterlilikleri - Ulusal / Temel Alan Yeterlilik ilişkisini görüntüleyebilirsiniz.
Temel Alan | Program Yeterlilikleri | Ulusal Yeterlilik Çerçevesi | |||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |||||||||||||||||
Bilgi | 1 | 1 | Bilgi | ||||||||||||||||||||||||||
2 | |||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||
Beceri | 1 | 1 | Beceri | ||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlik (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) | 1 | 1 | Yetkinlik (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) | ||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlik (Öğrenme) | 1 | 1 | Yetkinlik (Öğrenme) | ||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||
7 | |||||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlik (İletişim ve Sosyal) | 1 | 1 | Yetkinlik (İletişim ve Sosyal) | ||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||
4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||
5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||||
7 | |||||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlik (Alana Özgü) | 1 | 1 | Yetkinlik (Alana Özgü) | ||||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Temel Alan Yeterliliği | Program Yeterliliği |
Bilgi | Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir | Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur. |
Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur. | ||
Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur. | ||
Bilgi | Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir | Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur. |
Bilgi | İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir | Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur. |
Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur. | ||
Bilgi | Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir | Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur. |
Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur. | ||
Bilgi | Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir | Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur. |
Bilgi | İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir | Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur. |
Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur. | ||
Beceri | Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir | Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur. |
Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur. | ||
Beceri | Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır | Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur. |
Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur. | ||
Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur. | ||
Beceri | Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir | Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur. |
Beceri | Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir | Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur. |
Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur. | ||
Yerel, ulusal ve küresel düzlemdeki toplumsal sorunları tanımlayıp, bu sorunların çözümü için yeni politika önerileri sunma yeteneğine sahip olur. | ||
Beceri | Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir | Sosyolojik verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve bilimsel ve etik değerleri dikkate alma becerisine sahip olur. |
Yetkinlik(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) | Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur. |
Yetkinlik(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) | Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer | Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur. |
Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur. | ||
Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | ||
Yetkinlik(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) | Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur. | ||
Yetkinlik(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) | Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur. |
Yetkinlik(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme) | Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
Yetkinlik(Öğrenme) | Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden – sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir | Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur. |
Yetkinlik(Öğrenme) | Neyi nasıl öğreneceğini bilir | Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur. |
Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur. | ||
Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | ||
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur. | ||
Yetkinlik(Öğrenme) | Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder | Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur. |
Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur. | ||
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | ||
Yetkinlik(Öğrenme) | Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur. | ||
Yetkinlik(Öğrenme) | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur. |
Yetkinlik(Öğrenme) | Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir | Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur. |
Yetkinlik(Öğrenme) | Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur. |
Yetkinlik(İletişim ve Sosyal) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır | Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur. |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | ||
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur. | ||
Yetkinlik(İletişim ve Sosyal) | Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur. |
Yetkinlik(İletişim ve Sosyal) | İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur. |
Yetkinlik(İletişim ve Sosyal) | Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur. |
Yetkinlik(İletişim ve Sosyal) | Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur. |
Yetkinlik(İletişim ve Sosyal) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur. |
Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | ||
Yetkinlik(İletişim ve Sosyal) | Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur. |
Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur. | ||
Yetkinlik(Alana Özgü) | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
Yetkinlik(Alana Özgü) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur. |
Yetkinlik(Alana Özgü) | Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur. |
Yetkinlik(Alana Özgü) | Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir | Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur. |
HABER |TÜM HABERLER

Sosyoloji Bölümü Semineri: Toplumsal Cinsiyet Perspektifinden Eğitimde ve İstihdamda Olmayan Gençlere Bakmak
Prof. Dr. Kezban Çelik (TED Üniversitesi Sosyoloji Bölümü) “Toplumsal Cinsiyet Perspektifinden Eğitimde ve İstihdamda Olmayan Gençlere Bakmak” başlıklı bir seminer verecektir. Yüz

Sosyoloji Bölümü Panel Duyurusu: Atalık Tohumlar ve Kolektif Eylem
Sosyoloji Bölümü olarak düzenlediğimiz “Atalık Tohumlar ve Kolektif Eylem” başlıklı panelimize Skidmore College, Çevre Bilimleri Programı’ndan Nurcan Atalan Helicke ve Kadir Has

Sosyoloji Buluşmaları 14 Nisan'da Başlıyor
Güncel sosyolojik konuları tartışacağımız Sosyoloji Buluşmaları 14 Nisan Perşembe günü başlıyor. Bu ilk buluşmada günümüzün en çok tartışılan kavramlarından biri olan dijitalleşme konusuna

Seminer Daveti
Sosyoloji seminerlerimizin ilkinde Sussex University’den Dr. Ödül Bozkurt konuk olacak ve ‘çalışma hayatının geleceği’ konusunu ele alan bir konuşma gerçekleştirecektir. 15 Aralık Çarşamba

Panelimize Davetlisiniz!
9 Aralık Perşembe günü saat 14.20-15.20 saatleri arasında gerçekleştireceğimiz panelde, Gökçe Sanul hocamızın moderatörlüğünde Line Algoed ve Cesar Escalona’yı dinleyeceğiz. İlgilenen herkesi bekliyoruz. Zoom

Sosyoloji Buluşmasına Davetlisiniz!
Sosyoloji disiplini, bugünü ve geleceği hakkında konuşacağımız, öğrencilerimiz ve mezunlarımızı buluşturacağımız Sosyoloji Buluşması etkinliğimize tüm öğrencilerimiz ve mezunlarımız davetlidir. Tarih:17.11.2021 Saat: 17:30 Yer: M402 numaralı

Atölyemize Davetlisiniz
Sosyoloji Bölümü ve Sosyoloji Kulübünün ortaklaşa düzenlediği atölyemize davetlisiniz. Atölyede bölüm başkanımız Prof. Dr. Hayriye Özen'in yönetiminde Türkiye'de çevre hareketlerini tartışacağız. Zoom

Seminer Dersimize Davetlisiniz
SOC 490 (İzmir Üzerine Toplumsal Araştırmalar) dersimiz bu hafta seminer formatında olup ilgilenen herkesin katılımına açıktır. İEU Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi,

Dördüncü Sınıf Öğrencilerimizle Kariyer Olanakları Toplantısı Düzenledik
Bu yıl mezun olacak öğrencilerimizle, çevrimiçi olarak, akademik ve akademik dışı kariyer olanaklarına dair bir bilgilendirme toplantısı düzenledik. Katılan tüm öğrencilerimize teşekkür

Atölyemize Davetlisiniz!
27 Nisan 2021 Salı günü Sosyoloji Kulübü ve bölümümüz ortaklığında düzenleyeceğimiz, Misbehaviour filminin analizini yapacağımız "Birlikte Sosyoloji" atölyemize ilgilenen herkes davetlidir. Saat:15:00 Zoom Linki: https://zoom.us/j/97952686962?pwd=S2tuU1BEY2VweUg2aTlxNm10UDdWZz09/n/nMeeting

Sosyoloji Panelleri-II Cuma Günü Düzenlenecek
"Covid-19 Pandemisinin Çalışma Hayatına Etkileri: Dünya'dan ve Türkiye'den Deneyimler" başlıklı panelimizi, çevrimiçi ortamda, Prof. Dr. Çağlar Keyder, Doç. Dr. Volkan Yılmaz ve Prof.

Sosyoloji Seminerleri-IV Cuma Günü Düzenlenecek
Sosyoloji Seminerleri serisinin dördüncü etkinliğini 25.12.2020 Cuma günü, saat 13:00-14:30 arasında çevrimiçi ortamda düzenliyoruz. Konuğumuz Prof. Dr. Ayşen Uysal, konu başlığımız ise "Toplumsal

Sosyoloji Atölyeleri-II 14 Aralık Pazartesi Günü
Sosyoloji atölyelerimizin ikincisini 14 Aralık Pazartesi Saat 16:00'da gerçekleştiriyoruz. Konuğumuz Doç. Dr. Gül Özateşler, başlığımız ise "Duygu Sosyolojisi ve Cinsiyet Çalışmaları" olacak. Tüm

Sosyoloji Seminerleri-III Perşembe Günü Düzenlenecek
Çevrimiçi Sosyoloji seminerlerimizin üçüncüsünü Dr. Öğretim Üyesi Gamze Toksoy'un "Görsel Sosyoloji ve Aile Albümleri" sunumuyla 10 Aralık Perşembe günü düzenleyeceğiz. Katılım ilgilenen herkese açıktır.

Sosyoloji Panelleri 2 Aralık'ta Başlıyor!
Sosyoloji panellerimizin birincisini bu hafta gerçekleştiriyoruz. “AB ve Türkiye İlişkilerinde Göç Sorunu” başlıklı panelin moderatörlüğünü Dr. Yener Erköse yürütecektir. Konuşmacılar ise Özyeğin

ERTELEME // Güz Dönemi Sosyoloji Seminerleri Devam Ediyor
--Seminerimiz ileri bir tarihe ertelenmiştir-- 2020-2021 öğretim yılı Sosyoloji Seminerleri serisi devam ediyor. Seminerlerin ikincisi Prof. Dr. Huricihan İslamoğlu'nun "Siyaset ve Dünya Tarihi

2020-2021 Güz Dönemi Sosyoloji Seminerleri Başlıyor
Prof. Dr. Savaş Zafer Şahin, kent ölçeğinde yaşanan konut, sağlık, doğal afetler, çevre, yoksulluk gibi sorunlara çözüm mekanizmaları geliştirme süreçlerine kent halkının

Yeni Yazı
Araştırma görevlilerimizden Helin Kardelen Kavuş’un “Ulusaşırı Bir Alan Olarak Etnik İşletmeler, Güzellik Sektörü ve Düğün Merasimi” başlıklı yazısı Perspektif.eu dergisinin Avrupa’da Düğün

2019-2020 Mezunlarımızı Uğurladık
Pandemi sebebiyle gerçekleştiremediğimiz mezuniyet törenimizin yerine, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı mezunlarımıza dijital bir buluşmayla güle güle dedik. Tüm mezunlarımıza başarılar diliyoruz.

Bölümümüzün Öğretim Programı Yenilendi
Öğretim programımızda, bölümümüzün yenilenen amaçları çerçevesinde değişiklikler yaparak saha araştırması odaklı seçmeli derslerimizi arttırdık. Böylelikle, bir yandan öğrencilerimizin ilgi alanları doğrultusunda alabilecekleri seçmeli

Yeni Yayın
Bölümümüz öğretim üyelerinden Dr. Öğretim Üyesi Derya Nizam’ın Fatih Tatari ile birlikte yazmış olduğu “Rural revitalization through territorial distinctiveness: The use of

Mars 2050 Yaşam Alanı Fikir Yarışmasında Birincilik!
Danışmanlığını bölümümüz Araştırma Görevlisi Helin Kardelen Kavuş'un yaptığı mimarlık öğrencilerinden oluşan ekip Mars 2050 Yaşam Alanı Fikir Yarışması'nı öğrenci kategorisinde kazandı.

Covid-19 Tarım ve Gıdayı Nasıl Değiştiriyor?
Bölümümüz öğretim üyesi Derya Nizam Bilgiç’in katkıda bulunduğu “COVID-19, Tarım ve Gıda: Dünyada ve Türkiye’de neler yaşandı, neler yaşanacak?” başlıklı yazı, pandeminin

Sosyoloji Forumları’nın Sonuncusu 29 Mayıs’ta Düzenlenecek
Mayıs ayı boyunca düzenlediğimiz Sosyoloji Forumları’nın sonuncusu, Dr. Öğretim Üyesi Seher Şen’in moderatörlüğünde “Pandemi Günlerinde Kentler ve Sosyo-mekansal İlişkiler” başlığıyla 29 Mayıs

Sosyoloji Forumları'nın Dördüncüsü 22 Mayıs'ta Düzenlenecek
Covid-19 özelinde salgın ve toplum ilişkisini konuştuğumuz Sosyoloji Forumları'nın dördüncüsü, Araştırma Görevlisi Borabay Erbay ve Doç. Dr. Emin Baki Adaş'ın moderatörlüğünde "Doğu

Sosyoloji Forumları'nın Üçüncüsü 18 Mayıs'ta Düzenlenecek
Covid-19 salgını özelinde salgınların toplumsal etkilerini konuştuğumuz Sosyoloji Forumları etkinliğimizin üçüncüsü, Dr. Öğretim Üyesi Derya Nizam Bilgiç'in moderatörlüğünde birbirinden değerli konukların katılımıyla

Sosyoloji Forumları'nın İkincisi 11 Mayıs Pazartesi Günü Düzenlenecek!
Covid-19 özelinde salgın ve toplum ilişkisini konuşmaya başladığımız Sosyoloji Forumları serisinin ikincisi "Covid-19 Salgını ve Eşitsizlikler: Kadınlar, Mülteciler, Yaşlılar" 11.05.2020 tarihinde Yelda Şimşir

Sosyoloji Forumları'nın ilki 4 Mayıs Pazartesi Günü!
Bölümümüz bünyesinde düzenleyeceğimiz Sosyoloji Forumları'nın ilki "Katı Olan Her şey Buharlaşıyor mu? Covid-19 Pandemisi ve Toplumsal Değişim" 4 Mayıs Pazartesi günü Prof. Dr.

Sosyoloji Forumları Mayıs Ayında Başlıyor
Covid-19 özelinde salgınların toplumsal etkilerini konuşacağımız Sosyoloji Forumları Mayıs ayı boyunca çevrimiçi olarak düzenlenecektir. İlgilenen herkesin katılımına açık olan forumlarımızda görüşmek üzere. Etkinlik

Yeni Yayın
Hayriye Özen. 2020. 'Reproducing 'hegemony' thereafter? The long-term political effects of the Gezi protests in Turkey'. Southeast European and Black Sea Studies.https://doi.org/10.1080/14683857.2020.1745417

Yeni Yayın
Nuran Erol Işık’ın Evaluating Narrativization Practices in Turkish TV serials as a Venue of Popular Historiography başlıklı makalesi alanın önde gelen dergilerinden Türkiye İletişim

Yeni Yayın
Derya Nizam’ın Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nden Prof. Dr. Zafer Yenal ile birlikte tohum aktivizmi ve Karakılçık buğdayı üzerine yazdığı makale alanda önde

Yeni Yayın
Hayriye Özen’in Medya ve İletişim Bölümü’nden Doç Dr. Burak Doğu ile birlikte toplumsal hareketler üzerine yazdığı makale alanda önde gelen dergilerden biri

BADEMLER SAHA GEZİMİZ
Öğrencilerimiz SOC211 dersi kapsamında Bademler Köyü'nü ziyaret ederek anket çalışması gerçekleştirdiler.

Sosyoloji Bölümü Mezunlarımızdan Proje Yarışmasında Derece
Ticaret Bakanlığı Kooperatifçilik Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen ‘’Sosyal Kooperatifçilik Treni’’ projesinde okulumuz öğrencileri Büşra Olkun ve Filiz Egi 48 saat süren bir

Kooperatifleşme Güç Kazanıyor
Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü (FAO) tarafından en iyi kırsal kalkınma modeli ödülünü alan Tire Süt Kooperatifi ortakları, çocuklarının aile mesleklerini