Bizi takip edin
|
EN

SOSYAL MEDYA

SOC 312 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Toplumsal Cinsiyet ve Değişim
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SOC 312
Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, toplumsal cinsiyet çalışmalarındaki temel kavram ve teorileri tartışmak ve toplumsal cinsiyetlendirilmiş toplum konusunda farkındalığı artırmaktır
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • Toplumsal cinsiyet çalışmalarında yer alan cinsiyet, toplumsal cinsiyet, toplumsal cinsiyetlendirilmiş toplum kavramlarını ve farklı teorik yaklaşımları açıklayabilecektir.
  • • Erkeklik ve kadınlık durumlarının toplumsal olarak kuruluşunu tartışabilecektir.
  • • Feminist teorinin temel kavramlarını ve farklı feminist akımları tartışabilecekdir.
  • • Cinsiyetçiliği ve toplumsal yaşamdaki sonuçlarını açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, toplumsal cinsiyet çalışmalarının temel tartışmalarını ortaya koymaktadır. Dersin başlıkları cinsiyet, toplumsal cinsiyet, erkeklik, kadınlık, “queer” teori, feminism ve toplumsal cinsiyetlendirilmiş toplum kavramlarını içermektedir. Toplumsal cinsiyetlendirilmiş toplum kavramı aile, iş yaşamı,yakın ilişki, beden, politika ve bakış gibi farklı bağlamlarda tartışılmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 Toplumsal Cinsiyeti Düşünmek Margaret L. Andersen, “The Social Construction of Gender”, in Thinking about Women, 2006 Ann E. Cudd and Leslie E. Jones, “Sexism” in Feminist Theory: A Philosophical Anthology
3 Feminist Teori Chris Beasley, What is Feminism? An Introduction to Feminist Theory, (excerpts) Sage, 1999 Suggested: Rosemarie Tong, Feminist Thought: A Comprehensive Introduction, 1992 Gülnur Acar- Savran, “Cinsiyet/ Toplumsal Cinsiyet/ Cinsellik: Biyolojizm ve Toplumsal Kuruluşçuluğun Ötesinde” in Beden Emek Tarih (233-309)
4 Feminism Chris Beasley, What is Feminism? An Introduction to Feminist Theory, (excerpts) Sage, 1999 Suggested: Judith Butler, "Subjects of Sex/Gender Desire" from Gender Trouble by Judith Butler (1990) (1-46)
5 Türkiye Vakası Coşar, Simten & Onbaşı, Funda, 2008, “Women’s Movement in Turkey”, South European Society & Politics, 13:3 (available at blackboard). Suggested: Berktay, Fatmagül, 2003. “Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Feminizm”, Tarihin Cinsiyeti
6 ARA SINAV Coşar, Simten & Onbaşı, Funda, 2008, “Women’s Movement in Turkey”, South European Society & Politics, 13:3(available at blackboard).
7 Erkekliğin Toplumsal İnşası R.W.Connell, Social Organization of Masculinity in Masculinities, p: 67-86 Michael Kaufman, “The Construction of Masculinity and the Triad of Men’s Violence.” (available at blackboard). Suggested: Kandiyoti, Deniz. 1997. “Erkeklik Paradoksları: Ayrımcılığın Yaşandığı Toplumlar Üzerine Bazı Düşünceler”, Cariyeler, Bacılar, Yurttaşlar, Metis Yayınları, İstanbul. ss: 181–201. Tayfun Akay, “Erkeklik” en çok erkeği ezer!” Toplum ve Bilim, Erkeklik Özel Sayısı, Sayı 101, s. 11-30
8 Erkekliğin Toplumsal İnşası R.W.Connell, Social Organization of Masculinity in Masculinities, p: 67-86 Michael Kaufman, “The Construction of Masculinity and the Triad of Men’s Violence.” (available at blackboard). Suggested: Kandiyoti, Deniz. 1997. “Erkeklik Paradoksları: Ayrımcılığın Yaşandığı Toplumlar Üzerine Bazı Düşünceler”, Cariyeler, Bacılar, Yurttaşlar, Metis Yayınları, İstanbul. ss: 181–201. Tayfun Akay, “Erkeklik” en çok erkeği ezer!” Toplum ve Bilim, Erkeklik Özel Sayısı, Sayı 101, s. 11-30
9 Toplumsal Cinsiyetlendirilmiş İş Yaşamı Amy S. Wharton, “Gendered Jobs and Gendered Workers”, 166-213 in The Sociology of Gender, 2005 Suggested: Dedeoğu, Saniye. 2003. “Sindrella'nın Pazara Yolculuğu: Toplumsal Cinsiyet Rolleri, Aile ve Kadının İşgücüne Katılımı Üzerine Deneme", in Neoliberalizmin Tahribatı: Türkiye’de Ekonomi, Toplum ve Cinsiyet
10 Sınıf içi yazı çalışması
11 Toplumsal Cinsiyetlendirilmiş İş Yaşamı Amy S. Wharton, “Gendered Jobs and Gendered Workers”, 166-213 in The Sociology of Gender, 2005 Suggested: Dedeoğu, Saniye. 2003. “Sindrella'nın Pazara Yolculuğu: Toplumsal Cinsiyet Rolleri, Aile ve Kadının İşgücüne Katılımı Üzerine Deneme", in Neoliberalizmin Tahribatı: Türkiye’de Ekonomi, Toplum ve Cinsiyet
12 Toplumsal Cinsiyetlendirilmiş Aile Laura Kramer, Gendered Family and Intimate Relations, in the Sociology of Gender, 2011 Suwada & Plantin, “On Fatherhood, Masculinities, and Family Policies in Poland and Sweden”, in Polish Sociological Review” (available at blackboard).
13 Toplumsal Cinsiyetlendirilmiş Yakın İlişkiler Laura Kramer, Gendered Family and Intimate Relations, in the Sociology of Gender, 2011 Francesca M. Cancian, “The Feminization of Love” in The Gendered Society Reader (available at blackboard)
14 Toplumsal Cinsiyetlendirilmiş Beden Michael Kimmel, “Gendered Body” in The Gendered Society Suggested: Susan Bordo, “The Body and the Reproduction of Femininity” in The Gendered Society Reader
15 Dersin gözden geçirilmesi Laura Mulvey: ‘Visual Pleasure and Narrative Cinema” in Visual and Other Pleasures (available at blackboard).
16 Final Ödevi

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
15
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
64
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
5
5
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
15
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
1
23
23
    Toplam
175

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Klasik ve çağdaş sosyolojik kuramların bilgisine ve bu kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisine sahip olur.

X
2

Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur.

3

Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur.

X
4

Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur.

X
5

Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur.

X
6

Yerel, ulusal ve küresel düzlemdeki toplumsal sorunları tanımlayıp, bu sorunların çözümü için yeni politika önerileri sunma yeteneğine sahip olur.

X
7

Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur.

8

Sosyolojik verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve bilimsel ve etik değerleri dikkate alma becerisine sahip olur.

9

Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur.

X
10

Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.