Bizi takip edin
|
EN

SOSYAL MEDYA

SOC 313 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Siyaset Sosyolojisi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SOC 313
Güz
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencileri siyasal süreçlerin ve olguların toplumsal temelleriyle tanıştırmak ve bireytoplumdevlet arasındaki etkileşimin niteliği, türleri ve sonuçları konusunda temel bilgi edinmelerini sağlamaktır. Bunu yaparken, siyaset sosyolojisi alanında geliştirilen kuramsal yaklaşımlardan hareketle, öğrencilerin etraflarında gelişen siyasal olay ve olgulara sosyolojik bir gözle bakabilmelerini sağlamak amaçlanmıştır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • siyaset sosyolojisindeki farklı yaklaşımları açıklayabilecektir;
  • modern devletin ortaya çıkışı ve gelişim sürecini sosyolojik bir perspektif üzerinden tartışabilecektir;
  • demokratik, totaliter ve otoriter rejimlerin temel niteliklerini tanımlayabilecektir;
  • vatandaşlık kavramını ve dönüşümünü sosyal ve politik haklarla ilişkili olarak tanımlayabilecektir;
  • toplumsal hareketlerin siyasal kurum ve süreçler üzerinde yaptığı etkileri açıklayabilecektir.
Ders Tanımı Ders, toplumsal aktör ve süreçlerin siyasalı, siyasal kurum ve süreçlerin de toplumsalı belirlediği, bu anlamda iki alan arasında karşılıklı bir etkileşimin olduğu varsayımından hareket etmektedir. Bu nedenle ders, devlet, siyaset, ekonomi, sivil toplum, siyasal partiler ve birey arasında varolan karmaşık etkileşimler üzerinde odaklanırken, söz konusu tartışma yönetim sistemleri, iktidar, eşitlik, kimlik, cinsiyet ve siyasal katılım gibi sosyopolitik olgularla bağlantılı götürülecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin sunumu ve Siyaset Sosyolojisine Giris K. Faulks, Political Sociology, pp. 11-32
2 Siyaset Sosyolojisinin Temelleri Kate Nash (2010). Contemporary Political Sociology, Oxford: Wiley-Blacwell, pp: 1-20. Edwin Amenta, Kate Nash, Alan Scott, eds. (2012). The Wiley-Blackwell companion to Political Sociology, Oxford: Wiley-Blacwell, pp: 3-35.
3 İktidar, Siyaset ve Siyasal Bob Jessop (2004) ‘Developments in Marxist Theory’ in Kate Nash and Alan Scott, eds., The Blackwell Companion to Political Sociology, pp. 7- 16; Richard Bellamy (2004) ‘Developments in Pluralist and Elite Approaches’ in Kate Nash and Alan Scott, eds., The Blackwell Companion to Political Sociology, pp. 17- 28; Keith Dowding (2004) ‘Rational Choice Approaches to Analyzing Power’ in Kate Nash and Alan Scott, eds., The Blackwell Companion to Political Sociology, pp. 28-39.
4 İktidar, Siyaset ve Siyasal Barry Hindess (2012) ‘Foucaultian Analysis of Power, Government, Politics’ in Edwin Amenta, Kate Nash, Alan Scott, eds. (2012) The Wiley-Blackwell companion to Political Sociology, pp: 36-46; Kate Nash (2010). Contemporary Political Sociology, pp: 20- 29; Jacob Torfing (2005) The Linguistic Turn: Foucault, Laclau, Mouffe, and Zizek’ In Janoski et al. (eds.), The Handbook of Political Sociology: States, Civil Societies and Globalization, Cambridge: Cambridge University Press, pp: 153- 171.
5 DEVLET: Modern Devletlerin Oluşumu Gianfranco Poggi (2006). “Theories of state formation.” In K. Nash and A. Scott (eds.), The Blackwell Companion to Political Sociology, pp: 95-106; Thomas Ertman (2005) State Formation and State Building in Europe In Janoski et al. (eds.), The Handbook of Political Sociology: States, Civil Societies and Globalization, pp: 367- 383
6 DEVLET: Modern Devletlerin Dönüşümü Jeffrey Goodwin (2005) ‘Revolutions and Revolutionary Movements’ In Janoski et al. (eds.), The Handbook of Political Sociology: States, Civil Societies and Globalization, pp: 404- 422. Charles Tilly (2005) ‘Regimes and Contention’ In Janoski et al. (eds.), The Handbook of Political Sociology: States, Civil Societies and Globalization, pp: 423- 440.
7 DEVLET: Modern Devletlerin İşleyişi James C. Scott (1998). Seeing Like a State. New Haven, CT: Yale University Press, pp: 1-52.
8 Ara Sınav
9 Demokrasi Kate Nash (2010). Contemporary Political Sociology, pp: 193- 236; Dietrich Rueschemeyer (2012)‘Democratization’ in Edwin Amenta, Kate Nash, Alan Scott, eds. (2012) The Wiley-Blackwell companion to Political Sociology, pp: 454- 465; Colin Crouch (2012) Democracy and Capitalism in the Wake of
the Financial Crisis in Edwin Amenta, Kate Nash, Alan Scott, eds. (2012) The Wiley-Blackwell companion to Political Sociology, pp: 454- 465.
10 Vatandaşlık Kate Nash (2010). Contemporary Political Sociology, pp: 131- 147; 176- 192.
11 Toplumsal Hareketler Kate Nash (2010). Contemporary Political Sociology, pp: 87- 130. J. Craig Jenkins and William Form (2005) ‘Social Movements and Social Change’ in Janoski et al. (eds.), The Handbook of Political Sociology: States, Civil Societies and Globalization, pp: 331- 349.
12 Toplumsal Hareketler James Scott (1990) Domination and the Arts of Resistance, New Haven and London: Yale University Press 1-16; 136- 182.
13 Otoriter Sistemlerde Toplumsal Hareketler K. Nash (2010), Contemporary Political Sociology, pp: 47-99. Philip McMichael (2005). “Globalization” In Janoski et al. (eds), The Handbook of Political Sociology: States, Civil Societies and Globalization, pp: 587-606. Susan Strange (1998). The Retreat of the State: The Diffusion of Power in the World Economy. Cambridge: Cambridge University Press, pp: 3-90.
14 Dönemin Gözden Geçirilmesi
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
20
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
45
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
17
17
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
17
17
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
21
21
Final Sınavı
1
32
32
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Klasik ve çağdaş sosyolojik kuramların bilgisine ve bu kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisine sahip olur.

X
2

Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur.

3

Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur.

X
4

Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur.

5

Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur.

X
6

Yerel, ulusal ve küresel düzlemdeki toplumsal sorunları tanımlayıp, bu sorunların çözümü için yeni politika önerileri sunma yeteneğine sahip olur.

X
7

Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur.

8

Sosyolojik verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve bilimsel ve etik değerleri dikkate alma becerisine sahip olur.

9

Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur.

X
10

Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.