Bizi takip edin
|
EN

SOSYAL MEDYA

SOC 315 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Devrimler Tarihi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SOC 315
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Öğrencileri modern dünyanın şekillenmesinde önemli roller oynamış bulunan devrimlerle ve devrimlerin oluşumunu ve etkilerini açıklayan siyaset sosyolojisi kuramlarıyla tanıştırmak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Devrim analizinde kullanılan farklı kuramsal yaklaşımları sınıflandıracak ve tartışabileceklerdir.
  • Protesto hareketleri ve devrimler arasındaki farkları ortaya koyabileceklerdir.
  • Devrimleri mümkün kılan koşulları (toplumsal, siyasi, ekonomik, kültürel) sınıflandırabileceklerdir.
  • Modern toplumların şekillenmesinde kritik rollere sahip devrimleri aktörleri, stratejileri ve taktikleri çerçevesinde değerlendirebilecektir.
  • 18. yüzyıldan günümüze kadar geçen sürede gerçekleşen devrimler arasındaki devamlılık ve kopuş ilişkilerini açıklayabileceklerdir.
Ders Tanımı Devrimlere odaklanan bu ders, bir yandan modern toplumların şekillenmesinde önemli roller oynayan devrimleri ele alırken, diğer yandan bu devrimlerin analizinde kullanılan kuramları incelemektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Dersin sunumu, kapsamı ve gereklilikleri konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi
2 Protesto Nedir? Toplumsal Hareket Nedir? Donatella Della Porta and Mario Diani. 2006. “Studying Social Movements”, chapter 1 In Social Movements: An Introduction. Oxford: Blackwell. 1- 29. Hank Johnston, 2014. “What is a Social Movement”? chapter 1 in What is a Social Movement. Polity Press.
3 Devrim Nedir? Berch Berberoglu. 2019. “Introduction: Dynamics of Social Movements, Revolution, and Social Transformation” in The Palgrave Handbook of Social Movements, Revolution, and Social Transformation-Springer International Publishing.
4 Devrim Kuramları John Foran.2015. “Theorizing revolutions” in Taking Power: On the Origins of Third World Revolutions. Jack A Goldstone. 1982. The Comparative and Historical Study of Revolutions. Annual Review of Sociology 8:187-207. Berch Berberoglu. 2019. “The Marxist Theory of Social Movements, Revolution, and Social Transformation” in The Palgrave Handbook of Social Movements, Revolution, and Social Transformation-Springer International Publishing.
5 Devrim Kuramları Ernesto Laclau. 1990. New Reflections on the Revolution of Our Time.
6 ARA SINAV
7 Fransız Devrimi Belgesel Gösterimi
8 Fransız Devrimi Eric Hobsbawm. 1996. “The French Revolution” in The Age of Revolution: 789-1848. Jack Goldstone. 2016. “The Developing Crisis of French Absolutism, 1700–1789” in Revolution And Rebellion in the Early Modern World: Population Change and State Breakdown in England, France, Turkey, and China, 1600–1850.
9 Rus Devrimi Belgesel Gösterimi
10 Rus Devrimi James Defronzo. 2015.”The Russian Revolutions and Eastern Europe” in Revolutions and Revolutionary Movements, Westview Press.
11 Çin Devrimi Küba Devrimi James F. Petras. 2019. “Twentieth-Century Socialist Revolutions and Their Class Components: Russia, China, Cuba, and Vietnam” in The Palgrave Handbook of Social Movements, Revolution, and Social Transformation-Springer International Publishing. James Defronzo. 2015. “Revolution in China” in Revolutions and Revolutionary Movements, Westview Press. James Defronzo. 2015. “The Cuban Revolution” in Revolutions and Revolutionary Movements, Westview Press.
12 İran Devrimi Maryam Poya IRAN 1979: Long live Revolution! ... Long live Islam?
13 1989 Devrimleri Adrian Pop. 2013. The 1989 Revolutions in Retrospect. Europe-Asia Studies, Volume 65, Issue 2 Michael Bernhard. 2010. The revolutions of 1989: twenty years later. Angelaki, Volume 15, 2010 - Issue 3
14 Günümüzde Devrim? Asef Bayat. 2017. “Half Revolution, No Revolution” in Revolution without Revolutionaries: Making Sense of the Arab Spring. Stanford University Press.
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı belirtilen kaynaklardaki ilgili bölümler
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
45
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
20
40
Final Sınavı
1
37
37
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Klasik ve çağdaş sosyolojik kuramların bilgisine ve bu kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisine sahip olur.

X
2

Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur.

X
3

Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur.

X
4

Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur.

X
5

Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur.

X
6

Yerel, ulusal ve küresel düzlemdeki toplumsal sorunları tanımlayıp, bu sorunların çözümü için yeni politika önerileri sunma yeteneğine sahip olur.

X
7

Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur.

8

Sosyolojik verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve bilimsel ve etik değerleri dikkate alma becerisine sahip olur.

X
9

Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur.

X
10

Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.