Bizi takip edin
|
EN

SOSYAL MEDYA

SOC 316 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Erkeklikler ve Toplum
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SOC 316
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, erkeklik çalışmalarındaki temel kavram ve teorileri tartışmak ve toplumlarda erkeklerin toplumsal cinsiyetlendirilmiş pratiklerini incelemektir. Bu dersin amacı, erkeklik çalışmalarındaki temel kavram ve teorileri tartışmak ve toplumlarda erkeklerin toplumsal cinsiyetlendirilmiş pratiklerini incelemektir. Bu dersin amacı, erkeklik çalışmalarındaki temel kavram ve teorileri tartışmak ve toplumlarda erkeklerin toplumsal cinsiyetlendirilmiş pratiklerini incelemektir. Bu dersin amacı, erkeklik çalışmalarındaki temel kavram ve teorileri tartışmak ve toplumlarda erkeklerin toplumsal cinsiyetlendirilmiş pratiklerini incelemektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • Erkeklik çalışmalarındaki temel tartışmaları ve kavramları açıklayabilecektir.
  • • Toplumsal cinsiyet ve erkeklik kimliği inşası arasındaki ilişkiyi tartışabilecektir.
  • • Kimliklere ve kesişimselliklere bağlı olan çoklu erkeklik biçimlerini sınıflandırabilecektir.
  • • Erkeklikleri çeşitli kültürel ve sosyal perspektiflerden karşılaştırabilecektir.
  • • Erkeklik biçimlerini ve cinsellik, medya, aile ve politika gibi toplumsal yaşamın farklı alanlarındaki temsillerini tanımlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, erkeklik çalışmalarına ve bu alanın toplumu ve toplumsal cinsiyet ilişkilerini daha iyi anlayabilmemiz için önemine dair bir giriş sunar. Ders, erkekliğin kavramsal tanımları ve teorik tartışmalarıyla başlar ve daha sonra disiplinlerarası ve kesişimsellik merceğiyle ele alınan çeşitli akademik çalışmalarla devam eder.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 Erkeklikler kavramına giriş Connell, R. W. (2005). “Introducing Masculinities” chap.1 in Masculinities, 2nd edn. (Berkeley: University of California Press).
3 Feminizm ve Erkeklik Çalışmaları Chris Beasley (2020). “Feminism and men/masculinities scholarship: connections, disjunctions and possibilities” chap 2. in Routledge International Handbook of Masculinity Studies. (NY: Routledge).
4 İktidar ve Hegemonik Erkeklik R. W. Connell and James W. Messerschmidt (2005). Hegemonic Masculinity: Rethinking the Concept. Gender and Society, 19(6), 829-859. Richard Howson and Jeff Hearn (2020). “Hegemony, hegemonic masculinity, and beyond” chap. 3 in Routledge International Handbook of Masculinity Studies. (NY: Routledge).
5 Kesişimsellik Ann-Dorte Christensen and Sune Qvotrup Jensen (2020). “Intersectionality” chap. 7 in Routledge International Handbook of Masculinity Studies. (NY: Routledge).
6 Kimlikler ve Kesişimsellikler: Sınıf Michael R. M. Ward (2020). “Men, masculinities and social class” chap. 18 in Routledge International Handbook of Masculinity Studies. (NY: Routledge). Tobias Hübinette (2020). “White masculinity” chap. 12 in Routledge International Handbook of Masculinity Studies. (NY: Routledge).
7 Kimlikler ve Kesişimsellikler: Göç Katarzyna Wojnicka (2020). “Men and masculinities in migration processes” chap. 27 in Routledge International Handbook of Masculinity Studies. (NY: Routledge).
8 Kimlikler ve Kesişimsellikler: Kır Barbara Pini and Robyn Mayes (2020). “Rural masculinities” chap. 29 in Routledge International Handbook of Masculinity Studies. (NY: Routledge).
9 Ara Sınav
10 Cinsellikler, Şiddet, Homofobi Lynne Segal (2001). “The Belly of the Beast: Sex as Male Domination” chap. 5 in The Masculinities Reader. (Oxford: Wiley). Katherine Wood and Rachel Jewkes (2001). “Violence, Rape, and Sexual Coercion: everyday love in a South African township” chap. 7 in The Masculinities Reader. (Oxford: Wiley). Michael S. Kimmel. (2001). “Masculinity as Homophobia: Fear, Shame and Silence in the Construction of Gender Identity” chap. 15 in The Masculinities Reader. (Oxford: Wiley).
11 Erkeklik ve Medya Ralph R. Donald (2001). “Masculinity and Machismo in Hollywood's War Films” chap. 9 in The Masculinities Reader. (Oxford: Wiley).
12 Babalık Çalışmaları David H.J. Morgan (2001). “Family, Gender and Masculinities” chap. 12 in The Masculinities Reader. (Oxford: Wiley).
13 Türkiye’de Erkeklik Çalışmaları Cenk Ozbay and Ozan Soybakis (2020). Political Masculinities: Gender, Power, and Change in Turkey, Social Politics: International Studies in Gender, State & Society, 27(1), 27–50. Betül Ekşi (2018). Police and Masculinities in Transition in Turkey: From Macho to Reformed to Militarized Policing, Men and Masculinities, 22(3).
14 Kriz, Politika ve Erkekliklerin Geleceği John MacInnes (2001). “The Crisis of Masculinity and the Politics of Identity” chap. 17 in The Masculinities Reader. (Oxford: Wiley). R. W. Connell (2001). “Masculinity Politics on a World Scale” chap. 21 12 in The Masculinities Reader. (Oxford: Wiley).
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Gottzén, L., Mellström, U. and Shefer, T. (Eds.). (2020). Routledge International Handbook of Masculinity Studies. (NY: Routledge). ISBN 9781032176345

 

Whitehead, S. M. and Barrett, F. (Eds.). (2001). The Masculinities Reader. (Oxford: Wiley). ISBN: 978-0-745-62689-5

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
50
50
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
40
40
Final Sınavı
1
0
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Klasik ve çağdaş sosyolojik kuramların bilgisine ve bu kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisine sahip olur.

2

Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur.

3

Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur.

X
4

Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur.

5

Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur.

X
6

Yerel, ulusal ve küresel düzlemdeki toplumsal sorunları tanımlayıp, bu sorunların çözümü için yeni politika önerileri sunma yeteneğine sahip olur.

X
7

Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur.

8

Sosyolojik verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve bilimsel ve etik değerleri dikkate alma becerisine sahip olur.

9

Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur.

X
10

Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.