Bizi takip edin
|
EN

SOSYAL MEDYA

SOC 330 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Modern Toplumda İş ve Meslekler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SOC 330
Güz/Bahar
3
0
3
8

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, iş ve mesleklerin sanayileşme öncesi ve sonrası gelişim ve değişim sürecini; etkisini gittikçe arttıran kentleşme, teknoloji ve küreselleşmeyle birlikte modern toplumda iş ve meslekleri belirleyen ve biçimlendiren temel güç ve etmenleri ekonomik ve toplumsal yönleriyle ele almaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sosyolojinin temel kavram ve terimlerini açıklayabilecektir.
  • “iş ve meslekler” alanındaki tarihsel gelişim sürecini değerlendirebilecektir.
  • kentleşme, teknoloji ve küreselleşme gibi “iş ve meslekleri” belirleyen temel güç ve etmenleri tanımlayabilecektir.
  • işin, işsizliğin,mesleklere bağlı gelir dengelerinin ve eşitsizliğinin sınıfsal, ekonomik ve siyasal kökenlerini açıklayabilecektir.
  • modern toplumda iş organizasyonunu, uzmanlaşmayı ve mesleki hiyerarşiyi tanımlayabilecek, sosyolojik yönleriyle değerlendirebilecektir.
  • bilgi ve düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecektir.
Ders Tanımı
Ders, iş ve mesleklerin sanayileşme öncesi ve sonrası gelişim ve değişim sürecini;
etkisini gittikçe arttıran kentleşme, teknoloji ve kürselleşmeyle birlikte modern toplumda
iş ve meeslekleri belirleyen ve biçimlendiren temel güç ve etmenleri ele almaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Introduction, what is work? Keith Grint, The sociology of Work, USA, 1992, pp.6-43
2 Meaning of Work, paid work in industrial setting and division of labour Keith Grint, The sociology of Work, USA, 1992, pp.45-84
3 Fordism, Post Fordism and Mcdonaldizitation John Allen (ed.), Political and Economic Forms of Modernity, London, 1992, pp.230-268. Stuart Hall (ed.), Modernity and its Future, Cambridge, 1992, pp.169-214. George Ritzer, the Mcdonaldizition thesis, SAGE publication, 1998,pp. 59-117.
4 The meaning of work in the new economy Chris Baldry (ed. all), The Meaning of Work in the New Economy, Basingstoke, 2007, pp. 1-27. Paul Edwards and Judy Wajcman, the politics of working life, New York, 2005, pp. 19-41.
5 Migrants and international division of Labour I: The world labour market a history of migration Lydia Potts, The world labour market, New Jersey, 1990, pp 38-59, 64-100
6 Migrants and international division of labour II: migrant labour in Europe John Berger and Jean Mohr, A Seventh Man, Great Britain, 1975, pp. 11-238. Robin Cohen, The New Helots, England, 1988, pp. 111-144.
7 Midterm
8 Globalisation, deregulation and work in a globalised industry: the case of maritime industry Erol Kahveci and Theo Nichols, The Other Car Workers, Basingstoke, 2006, pp. 15-42.
9 Safety or profit:industrial injuries and accidents at work The Condition of Mine Labour in Turkey, 1942-90, Theo Nichols and Erol Kahveci, Middle Eastern Studies, London, Vol.31, No.2, April 1995, pp.197-228.
10 Work, Employment and the family Rosemary Crompton, Employment and the Family,Cambridge, 2006, pp.1-31.
11 Life on the job: Employment and Unemployment Linda A. Mooney (ed. all), Understanding Social Problems, Wadsworth, 2013, pp. 198-232.
12 Student Presentations
13 Student Presentations
14 Student Presentations
15 Review of the course
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı belirtilen kaynaklardaki ilgili bölümler
Önerilen Okumalar/Materyaller Gale Miller, It is a Living: Work in Modern Society, 1981

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
4
60
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
35
35
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
30
30
Final Sınavı
1
37
37
    Toplam
210

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Klasik ve çağdaş sosyolojik kuramların bilgisine ve bu kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisine sahip olur.

X
2

Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur.

X
3

Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur.

X
4

Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur.

X
5

Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur.

X
6

Yerel, ulusal ve küresel düzlemdeki toplumsal sorunları tanımlayıp, bu sorunların çözümü için yeni politika önerileri sunma yeteneğine sahip olur.

X
7

Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur.

X
8

Sosyolojik verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve bilimsel ve etik değerleri dikkate alma becerisine sahip olur.

9

Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur.

10

Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.