Logo
My IEU Logo
EN
Üniversite
Başkanımızdan
Rektörümüzden
Tarihçe
Mütevelli Heyeti
İdari Birimler
Rektörlük
Misyon ve Vizyon
Burslar
İş Birliği
İEÜ'de Kalite Yapılanması
Yönetmelik / Yönerge
Ödüllerimiz
Kişisel Verilerin Korunması
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
İlke ve Politikalarımız
Akademik
Yüksekokullar
Fakülteler
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ortak Dersler
  • Adalet Meslek Yüksekokulu
  • Meslek Yüksekokulu
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
  • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • Fen-Edebiyat Fakültesi
  • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
  • Hukuk Fakültesi
  • İletişim Fakültesi
  • İşletme Fakültesi
  • Mühendislik Fakültesi
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Tıp Fakültesi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Ekonomi Alanı
  • Hukuk Alanı
  • İletişim Alanı
  • İşletme Alanı
  • Lojistik Alanı
  • Matematik Alanı
  • Mimarlık Alanı
  • Mühendislik Alanı
  • Psikoloji Alanı
  • Sağlık Alanı
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Alanı
  • Sürdürülebilir Enerji Alanı
  • Tasarım Çalışmaları Alanı
  • Yabancı Diller Eğitimi Alanı
Araştırma
Araştırma Merkezleri
Kütüphane
Akıllı Kampüs
Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
İzmir Bilimpark
Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
Çocuk Üniversitesi
Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
Etik Kurul
Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
Kampüs
İEÜ'de Hayat
İzmir
Kütüphane
Yurtlar ve Barınma
Kafe ve Restoran
Öğrenci Kulüpleri
İEÜ Yayınevi
Engelli Destek Birimi
Sağlık ve Psikolojik Danışma
INTERNATIONAL
İletişim
İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • Üniversite
    • Başkanımızdan
    • Rektörümüzden
    • Tarihçe
    • Mütevelli Heyeti
    • İdari Birimler
    • Rektörlük
    • Misyon ve Vizyon
    • Burslar
    • İş Birliği
    • İEÜ'de Kalite Yapılanması
    • Yönetmelik ve Yönergeler
    • Ödüllerimiz
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
    • İlke ve Politikalarımız
  • Akademik
    • Yüksekokullar
      • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet (Türkçe)
        • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
      • Meslek Yüksekokulu
        • Meslek Yüksekokulu
        • Bankacılık ve Sigortacılık (Türkçe)
        • Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
        • Dış Ticaret (Türkçe)
        • Grafik Tasarım (Türkçe)
        • İç Mekân Tasarımı (Türkçe)
        • İnşaat Teknolojisi (Türkçe)
        • İş Sağlığı ve Güvenliği (Türkçe)
        • Medya ve İletişim (Türkçe)
        • Mimari Restorasyon (Türkçe)
        • Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)
        • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)
        • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)
        • Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)
        • Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Çocuk Gelişimi (Türkçe)
        • Fizyoterapi (Türkçe)
        • İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)
        • Optisyenlik (Türkçe)
        • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
        • Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
        • Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Türkçe)
        • Yaşlı Bakımı (Türkçe)
      • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Gastronomi ve Mutfak Sanatları
      • Yabancı Diller Yüksekokulu
    • Fakülteler
      • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fizik
        • Matematik
        • İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
        • Psikoloji
        • Sosyoloji
      • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Endüstriyel Tasarım
        • Görsel İletişim Tasarımı
        • İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
        • Mimarlık
        • Tekstil ve Moda Tasarımı
      • Hukuk Fakültesi
      • İletişim Fakültesi
        • İletişim Fakültesi
        • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
        • Sinema ve Dijital Medya
        • Yeni Medya ve İletişim
      • İşletme Fakültesi
        • İşletme Fakültesi
        • Ekonomi
        • İşletme
        • Lojistik Yönetimi
        • Muhasebe ve Denetim Programı
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
        • Uluslararası Ticaret ve Finansman
      • Mühendislik Fakültesi
        • Mühendislik Fakültesi
        • Bilgisayar Mühendisliği
        • Biyomedikal Mühendisliği
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
        • Endüstri Mühendisliği
        • Gıda Mühendisliği
        • Genetik ve Biyomühendislik
        • Havacılık ve Uzay Mühendisliği
        • İnşaat Mühendisliği
        • Makine Mühendisliği
        • Mekatronik Mühendisliği
        • Yazılım Mühendisliği
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
        • Hemşirelik
        • Sağlık Yönetimi
        • Beslenme ve Diyetetik
      • Tıp
    • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
    • Ortak Dersler
  • Araştırma
    • Araştırma Merkezleri
    • Kütüphane
    • Akıllı Kampüs
    • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
    • İzmir Bilimpark
    • Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
    • Çocuk Üniversitesi
    • Etik Kurul
    • Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
    • Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
    • Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
    • Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
  • Kampüs
    • İEÜ'de Hayat
    • İzmir
    • Kütüphane
    • Sağlık ve Psikolojik Danışma
    • Yurtlar ve Barınma
    • Kafe ve Restoran
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Engelli Destek Birimi
    • İEÜ Yayınevi
  • INTERNATIONAL
  • İletişim
  • ENGLISH

  • Aday Öğrenci | Öğrenci | Mezun

      Arama Sonuçları...

      FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ

      Sosyoloji

      Menu
      • Ana Sayfa
      • Hakkımızda
        • Misyon ve Vizyonumuz
      • Akademik
        • Akademik Takvim
        • Akademik Kadro
        • Program Bilgi Paketi
          • Program Tanımı
          • Program Öğretim Amaçları
          • Program Yeterlilikleri (Kazanımları)
          • Ölçme Değerlendirme
          • Sosyoloji Bölümü Komisyonları
          • Fedek Ders İzlenceleri
          • Program Çıktıları ve Hesap Tabloları
            • Sosyoloji Alan Derslerinin Öğrenme Çıktıları ve Program Çıktıları İlişkileri
            • Ders Bazında Program Çıktılarına Ulaşma Düzeyi (2019-2020 Bahar Dönemi)
            • Ders Bazında Program Çıktılarına Ulaşma Düzeyi (2020-2021 Güz Dönemi)
            • Ders Bazında Program Çıktılarına Ulaşma Düzeyi (2020-2021 Bahar Dönemi)
            • Ders Bazında Program Çıktılarına Ulaşma Düzeyi (2021-2022 Güz Dönemi)
        • Öğretim Programı
        • Çift Anadal ve Yandal
        • Erasmus
        • Staj
        • Genel Eğitim Dersleri
        • Mezuniyet Koşulları
        • Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
        • Tyyç - Program Yeterlilikleri İlişkisi
        • Kariyer
          • Kariyer Olanakları
      • Eğitim
        • Program Bilgi Paketi
          • Program Tanımı
          • Program Öğretim Amaçları
          • Program Yeterlilikleri (Kazanımları)
          • Ölçme Değerlendirme
          • Sosyoloji Bölümü Komisyonları
          • Fedek Ders İzlenceleri
          • Program Çıktıları ve Hesap Tabloları
            • Sosyoloji Alan Derslerinin Öğrenme Çıktıları ve Program Çıktıları İlişkileri
            • Ders Bazında Program Çıktılarına Ulaşma Düzeyi (2019-2020 Bahar Dönemi)
            • Ders Bazında Program Çıktılarına Ulaşma Düzeyi (2020-2021 Güz Dönemi)
            • Ders Bazında Program Çıktılarına Ulaşma Düzeyi (2020-2021 Bahar Dönemi)
            • Ders Bazında Program Çıktılarına Ulaşma Düzeyi (2021-2022 Güz Dönemi)
        • Öğretim Programı
        • Çift Anadal ve Yandal
        • Erasmus
        • Staj
        • Genel Eğitim Dersleri
        • Mezuniyet Koşulları
        • Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
        • Tyyç - Program Yeterlilikleri İlişkisi
        • Kariyer
          • Kariyer Olanakları
      • Bilimsel Faaliyetler
        • Akademik Yayınlar
        • Projeler
      • İşbirlikleri
        • Foncimed Uluslararası Araştırma Ağına Üyelik
      • Akreditasyon
      • Bağlantılar
        • Uluslararasi Bağlantılar
        • Ulusal Bağlantılar
      • Duyurular
      • İletişim
        • İletişim Bilgileri

      SOC 374 | Ders Tanıtım Bilgileri

      Dersin Adı
      Doğa ve Etik
      Kodu
      Yarıyıl
      Teori
      (saat/hafta)
      Uygulama/Lab
      (saat/hafta)
      Yerel Kredi
      AKTS
      SOC 374
      Güz/Bahar
      3
      0
      3
      6

      Ön-Koşul(lar)
      Yok
      Dersin Dili
      İngilizce
      Dersin Türü
      Seçmeli
      Dersin Düzeyi
      Lisans
      Dersin Veriliş Şekli -
      Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
      Grup çalışması
      Problem çözme
      Olgu / Vaka çalışması
      Soru & Cevap
      Gezi / İnceleme
      Anlatım / Sunum
      Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
      Dersin Koordinatörü
      • Doç. Dr. Derya NİZAM BİLGİÇ
      Öğretim Eleman(lar)ı -
      Yardımcı(ları) -
      Dersin Amacı Bu ders, estetik farkındalık, etik sorumluluk ve sistemsel düşünmeyi bütünleştirerek ekolojik bilgelik geliştirmeyi amaçlamaktadır. Kuramsal bilgiyi doğal ortamlarda deneyimsel öğrenmeyle birleştirerek, öğrencilerin çağdaş ekolojik sorunlara duyarlı, yaratıcı ve disiplinlerarası yaklaşımlarla çözüm geliştirebilmelerini hedeflemektedir.
      Öğrenme Çıktıları

      Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

      • Sistemsel ve bütüncül düşüncenin ekolojik farkındalık üzerindeki etkisini açıklayabilecektir.
      • Doğa gözlemleri ve felsefi metinlere dayanarak insan-doğa ilişkisini tanımlayabilecektir.
      • Dualist dünya görüşleri ve bütüncül yaklaşımları karşılaştırabilecektir.
      • Dualist dünya görüşleri ve bütüncül yaklaşımları karşılaştırabilecektir.
      • Sistemsel ve bütüncül düşüncenin ekolojik farkındalık üzerindeki etkisini açıklayabilecektir.
      Ders Tanımı Ders, teorik kavrayışları pratik deneyimlerle birleştiren bütüncül bir yaklaşımı vurgulamaktadır. Doğa yürüyüşleri, kuş gözlemleri ve bitki gözlemi gibi etkinlikler aracılığıyla öğrenciler, doğa ile doğrudan etkileşimde bulunarak ekolojik sorumluluk ve bağlarını pekiştirecektir. Bu ders, öğrencilere doğa, etik ve sistemsel düşünce arasındaki derin ilişkileri keşfetmeleri için bir fırsat sunmaktadır. Ekolojik krizin felsefi ve ontolojik kökenlerini açıklayarak, dualist dünya görüşlerinin insanlığın doğayla olan ilişkisini nasıl şekillendirdiğini inceler. Fritjof Capra, Gregory Bateson ve Martin Heidegger gibi etkili düşünürlerin çalışmalarına odaklanarak, öğrenciler sistemsel ve bütüncül düşünmeyi daha derinlemesine anlayacak ve bunun ekolojik farkındalık üzerindeki etkilerini kavrayacaktır.
      Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

       



      Dersin Kategorisi

      Temel Ders
      Uzmanlık/Alan Dersleri
      Destek Dersleri
      X
      İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
      Aktarılabilir Beceri Dersleri

       

      HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

      Hafta Konular Ön Hazırlık
      1 Giriş Fritjof Capra, "Deep Ecology-A New Paradigm", chap 1. in The Web of Life: A New Scientific Understanding of Living Systems (New York: Anchor Books, 1996), 3-16. Gregory Bateson, "Introduction", chap. 1 in Steps to an Ecology of Mind: Collected Essays in Anthropology, Psychiatry, Evolution, and Epistemology (San Francisco: Chandler Publishing Company, 1972), 1-11.
      2 Ontoloji ve İnsan-Doğa İlişkisi René Descartes, " Judgment, error, and freedom", chap. 6 in Meditations on First Philosophy, trans. John Cottingham (Cambridge: Cambridge University Press, 1996; originally published 1641), 191-209. Martin Heidegger, " The Age of the World Picture Science and Reflection", chap.3 in The Question Concerning Technology, and Other Essays, trans. William Lovitt (New York: Garland Publishing, 1977), 115-155.
      3 Ekolojik Krizinin Ontolojik Kökenleri Carolyn Merchant, "Nature as Female", chap. 1 in The Death of Nature: Women, Ecology, and the Scientific Revolution (New York: Harper & Row, 1980), 1-41. Val Plumwood, “Feminism and Ecofeminism”, chap. 1 in Feminism and the Mastery of Nature (London: Routledge, 1993), 19-40.
      4 Sistemsel Düşünceye Giriş Fritjof Capra and Pier Luigi Luisi, "Introduction: paradigms in science and society", chap. 1 in The Systems View of Life: A Unifying Vision (Cambridge: Cambridge University Press, 2014), 1-19. Gregory Bateson, "Form, Substance, and Difference", chap. 5 in Steps to an Ecology of Mind: Collected Essays in Anthropology, Psychiatry, Evolution, and Epistemology (San Francisco: Chandler Publishing Company, 1972), 455-471.
      5 Doğada Estetik ve Etik Holmes Rolston III, " Humans Valuing the Natural Environment", chap. 1 in Environmental Ethics: Duties to and Values in the Natural World (Philadelphia: Temple University Press, 1988), 1-44. Aldo Leopold, "The Land Ethic", chap. 3 in A Sand County Almanac: And Sketches Here and There (Oxford: Oxford University Press, 1949), 201-226.
      6 Sistemsel Düşünce Pratikleri Doğa Yürüyüşü ve Gözlem Joanna Macy and Molly Young Brown, "Meditations for the Great Turning", chap.13 in Coming Back to Life: The Updated Guide to the Work That Reconnects (Gabriola Island: New Society Publishers, 2014), 269-283. David Abram, "Philosophy on the Way To Ecology", chap.2 in The Spell of the Sensuous: Perception and Language in a More-than-Human World (New York: Pantheon Books, 1996) , 27-51.
      7 Ekolojik Estetikler Arnold Berleant, " The Aesthetic Experience of Forests", chap. 10 in The Aesthetics of Environment (Philadelphia: Temple University Press, 1992), 182-196. Yuriko Saito, " Everyday Aesthetic Qualities and Transience", chap. 4 in Everyday Aesthetics (Oxford: Oxford University Press, 2007), 149-204.
      8 Ara sınav
      9 Ekolojik Sistemlerle Etkileşim Fritjof Capra, "Social Reality", chap. 3 in The Hidden Connections: A Science for Sustainable Living (New York: Doubleday, 2002), 796. Gregory Bateson, "Ecology and Flexibility in Urban Civilization", chap. 6 in Steps to an Ecology of Mind: Collected Essays in Anthropology, Psychiatry, Evolution, and Epistemology (San Francisco: Chandler Publishing Company, 1972), 499-511.
      10 Ekolojik Ontoloji Arne Naess, "Introduction: Ecosophy T – from intuition to system", chap. 1 in Ecology, Community and Lifestyle: Outline of an Ecosophy (Cambridge: Cambridge University Press, 1990), 1-22. Karen Barad, "Entangled Begjnnings", chap. 1 in Meeting the Universe Halfway: Quantum Physics and the Entanglement of Matter and Meaning (Durham, NC: Duke University Press, 2007), 3-39.
      11 Doğada Etik ve Sorumluluk Hans Jonas, "The Altered of Human Nature", chap.1 in The Imperative of Responsibility: In Search of an Ethics for the Technological Age (Chicago: University of Chicago Press, 1984), 1-24. J. Baird Callicott, "Introduction", chap.1 in Earth's Insights: A Survey of Ecological Ethics from the Mediterranean Basin to the Australian Outback (Berkeley: University of California Press, 1997), 1-11.
      12 Doğada Spiritüellik ve Kutsallık Thomas Berry, " Spiritual Traditions and the Human Community", chap. 1 in The Great Work: Our Way into the Future (New York: Bell Tower, 1999), 1-7. Robin Wall Kimmerer, "Planting Sweetgrass", chap. 1 in Braiding Sweetgrass: Indigenous Wisdom, Scientific Knowledge, and the Teachings of Plants (Minneapolis: Milkweed Editions, 2013), 3-48.
      13 Uygulamalı Doğa Aktiviteleri
      14 Sunumlar
      15 Dönemin gözden geçirilmesi
      16 Final Sınavı

       

      Ders Kitabı

      Bateson, G. (1972). Steps to an ecology of mind: Collected essays in anthropology, psychiatry, evolution, and epistemology. Chandler Publishing Company. ISBN-10: 0-87668-950-0. ISBN-13: 978-0-87668-950-9.

      Önerilen Okumalar/Materyaller

       

      DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
      Katılım
      Laboratuvar / Uygulama
      Arazi Çalışması
      1
      20
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      Portfolyo
      Ödev
      1
      20
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      1
      20
      Proje
      1
      40
      Seminer/Çalıştay
      Sözlü Sınav
      Ara Sınav
      Final Sınavı
      Toplam

      Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      3
      60
      Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      1
      40
      Toplam

      AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
      Teorik Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
      16
      3
      48
      Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
      16
      0
      Sınıf Dışı Ders Çalışması
      14
      3
      42
      Arazi Çalışması
      1
      18
      18
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      0
      Portfolyo
      0
      Ödev
      1
      18
      18
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      1
      18
      18
      Proje
      1
      36
      36
      Seminer/Çalıştay
      0
      Sözlü Sınav
      0
      Ara Sınavlar
      0
      Final Sınavı
      0
          Toplam
      180

       

      DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

      #
      Program Yeterlilikleri / Çıktıları
      * Katkı Düzeyi
      1
      2
      3
      4
      5
      1

      Klasik ve çağdaş sosyolojik kuramların bilgisine ve bu kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisine sahip olur.

      -
      X
      -
      -
      -
      2

      Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur.

      -
      -
      -
      -
      -
      3

      Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur.

      X
      -
      -
      -
      -
      4

      Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur.

      -
      -
      -
      -
      -
      5

      Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur.

      -
      -
      X
      -
      -
      6

      Yerel, ulusal ve küresel düzlemdeki toplumsal sorunları tanımlayıp, bu sorunların çözümü için yeni politika önerileri sunma yeteneğine sahip olur.

      -
      X
      -
      -
      -
      7

      Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur.

      -
      -
      -
      -
      -
      8

      Sosyolojik verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve bilimsel ve etik değerleri dikkate alma becerisine sahip olur.

      -
      X
      -
      -
      -
      9

      Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur.

      -
      -
      X
      -
      -
      10

      Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur.

      -
      -
      -
      -
      -
      11

      Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

      -
      -
      -
      -
      -
      12

      İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

      -
      -
      -
      -
      -
      13

      İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur.

      -
      X
      -
      -
      -

      *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


      HABERTÜM HABERLER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde Profesör Guy Standing: “Prekarya” Üzerine
      İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde Profesör Guy Standing: “Prekarya” Üzerine

      Geçtiğimiz Pazartesi günü İzmir Ekonomi Üniversitesi Sosyoloji Bölümü olarak Profesör Guy Standing’i ağırlama fırsatı bulduk. Standing, konuşmasında yeni bir toplumsal sınıf ...

      Devamı
      Profesör Guy Standing Söyleşisi: “The Precariat: Rentier Capitalism's Dangerous Class”
      Profesör Guy Standing Söyleşisi: “The Precariat: Rentier Capitalism's Dangerous Class”

      İzmir Ekonomi Üniversitesi Sosyoloji Bölümü, Güz 2025 öğretim döneminin ilk konuşmacısı olarak çalışma hayatı ve güvencesiz çalışmayla ilgili öncü çalışmalarıyla ...

      İlgili SKA:
      8
      Devamı
      Mezunumuz Ece Deniz Ergenç’ten Akademik Başarı: Eötvös Loránd Üniversitesi’nde Yüksek Lisansını Tamamladı, Doktoraya Kabul Edildi
      Mezunumuz Ece Deniz Ergenç’ten Akademik Başarı: Eötvös Loránd Üniversitesi’nde Yüksek Lisansını Tamamladı, Doktoraya Kabul Edildi

      Mezunumuz Ece Deniz Ergenç’i, Eötvös Loránd Üniversitesi’nde yüksek lisans tezini başarıyla tamamlaması ve aynı üniversitenin doktora programına kabul edilmesi dolayısıyla ...

      Devamı
      Bölüm Öğretim Üyemiz Prof. Dr. Hayriye Özen Uluslararası Proje Desteği Almaya Hak Kazandı
      Bölüm Öğretim Üyemiz Prof. Dr. Hayriye Özen Uluslararası Proje Desteği Almaya Hak Kazandı

      Bölümümüz öğretim üyesi Prof. Dr. Hayriye Özen’in yürütücülüğünde başlatılan "Assessing Evidence Use in Turkey's Geothermal Policymaking" başlıklı araştırma projesi, British Academy tarafından desteklenmeye hak ...

      İlgili SKA:
      3
      5
      7
      10
      11
      13
      16
      Devamı
      Bölüm Öğretim Üyemiz Prof. Dr. Hayriye Özen TÜBİTAK 1001 Proje Desteği Almaya Hak Kazandı
      Bölüm Öğretim Üyemiz Prof. Dr. Hayriye Özen TÜBİTAK 1001 Proje Desteği Almaya Hak Kazandı

      Bölümümüz öğretim üyesi Prof. Dr. Hayriye Özen’in yürütücülüğünü üstlendiği "Yenilenebilir Enerji Santrallerine Yönelik Toplumsal Tepkiler: Destek ve Muhalefetin Türleri ile Nedenleri" başlıklı ...

      İlgili SKA:
      3
      5
      7
      10
      11
      12
      13
      16
      Devamı
      Stajla Başlayan Yolculuk: Öğrencimiz Ekin Yıldırım Gülnak Denizcilik’te Kariyerine Devam Ediyor
      Stajla Başlayan Yolculuk: Öğrencimiz Ekin Yıldırım Gülnak Denizcilik’te Kariyerine Devam Ediyor

      İzmir Ekonomi Üniversitesi Sosyoloji Bölümü öğrencisi Ekin Yıldırım, stajyer olarak başladığı Gülnak Denizcilik’te yaz döneminde tam zamanlı olarak çalışmaya devam ...

      Devamı
      Mezunumuz Deniz Anlatıyor
      Mezunumuz Deniz Anlatıyor

      Mezunlarımızdan Deniz Ergün, Ege Üniversitesi Sosyoloji Bölümündeki yüksek lisans sürecini ve bölümümüzdeki eğitim hayatının bu sürece etkilerini anlatıyor: "İzmir Ekonomi Üniversitesi Sosyoloji ...

      Devamı
      Mezunlarımızdan Haberler
      Mezunlarımızdan Haberler

      2024 mezunlarımızdan Nur Gözükara’yı, University of Helsinki’de burslu yüksek lisans eğitimi almaya hak kazandığı için tebrik ediyoruz. ...

      Devamı

      İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜ

      Detaylar

      KÜRESEL KARİYER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

      Daha Fazlası..

      BİLİME KATKI

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

      Daha Fazlası..

      İNSANA DEĞER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

      Daha Fazlası..

      TOPLUMA FAYDA

      22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

      Daha Fazlası..
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      izto logo
      İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
      ito vakfı logo
      kuruluşudur.
      Logo

      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      Sakarya Caddesi No:156
      35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

      kampus İzmir

      • Üniversite
      • İEÜ'DE HAYAT
      • KAMPÜS YAŞAM
      • ÜNİVERSİTE İZMİR'DE YAŞANIR
      • PATENTLER
      • Kampüsİzmir
      • STÜDYO ve LABORATUVARLAR
      • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
      • Kütüphane
      • KARİYER YÖNLENDİRME MERKEZİ
      • Çocuk Üniversitesi
      • İletişim

      İEÜ © Tüm hakları saklıdır.

      İEU