Bizi takip edin
|
EN

SOSYAL MEDYA

SOC 375 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Yoksulluk ve Sosyal Politika
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SOC 375
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere yoksulluk ve sosyal politika konularını analiz edebilmeleri için gerekli donanımı kazandırmayı amaçlamaktadır. Derste öncelikle yoksulluk sosyolojisine giriş yapılmaktadır. Ardından, sosyal politika ve refah devleti yoksullukla mücadele ekseninde incelemektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • yoksulluğun nedenlerini sosyolojik bir bakış açısıyla tanımlayabilecektir,
  • • yoksulluk kuramlarını sınıflandırabilecektir,
  • • toplumsal eşitsizlik ve yoksulluk arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir,
  • • toplumsal refah fikrinin ve refah devletlerinin doğuşunu ve dönüşümünü tanımlayabilecektir,
  • • yoksulluğu azaltmayı amaçlayan sosyal politika ve programları karşılaştırabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders yoksulluk ve sosyal politika konularını ele almaktadır. Derste yoksulluk, sosyal politika ve refah devleti kavramsallaştırmaları ve yoksullukla ilgili ekonomik araştırmalar çerçevesinde toplumsal ve ekonomik eşitsizlikler, yoksulluğun nedenleri, yoksullukla mücadele, refah devleti, refah politikalarının yoksulluk üzerindeki etkisi ve refah politikalarının farklı toplumsal gruplar üzerindeki etkisi gibi konular işlenecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Yoksulluk Royce, Edward. 2009. Poverty and Power: The Problem of Structural Inequality. Lanham, MD: Rowman and Littlefield Publishers, pp. 1- 24.
3 Eşitsizlik ve Yoksulluk Göran Therborn, The Killing Fields Of Inequality (Cambridge, Eng.: Polity Press, 2013), 48- 68. Townsend, P and D. Gordon. “Introduction: The human condition is structurally unequal”, In Peter Townsend and David Gordon (Eds.) World Poverty: New policies to defeat an old enemy (Policy Press, 2002) pp. xi- xxiv
4 Yoksulluğun Nedenleri Abihijit Banerjee, Roland Bénabou, and Dilip Mookherjee, eds., Understanding Poverty (New York: Oxford University Press, 2006): 19- 63.
5 Yoksulluğun Farklı Yüzleri: Kadınlar, Çocuklar, Göçmenler Debbie Budlender (2005) Women and poverty, Agenda, 19:64, 30-36 Meltem Dayioğlu & Sirma Demir Şeker (2016) Social Policy and the Dynamics of Early Childhood Poverty in Turkey, Journal of Human Development and Capabilities, 17:4, 540-557
6 Yoksulluk ve Politika Göran Therborn, The Killing Fields Of Inequality (Cambridge, Eng.: Polity Press, 2013), 132- 151.
7 Küresel Yoksulluk Harvey, David. 2004. The New Imperialism: Accumulation by Dispossession. Socialist Register, vol. 40: 63-83. Lera St. Clair (2006) Global poverty: Development ethics meets global justice, Globalizations, 3:2, 139-158
8 Arasınav
9 Sosyal Politika ve Refah Devleti Briggs, Asa. “The Welfare State in Historical Perspective”, In C. Pierson and F. G. Castles (eds)., The Welfare State a Reader (Polity, 2006), pp. 16- 29. Paine, Thomas. “The First Welfare State?” In C. Pierson and F. G. Castles (eds)., The Welfare State a Reader (Polity, 2006), pp. 9- 14.
10 Refah Devleti Offe, Claus. “Some Contradictions of the Modern Welfare State”, In C. Pierson and F. G. Castles (eds)., The Welfare State a Reader (Polity, 2006), pp. 66- 75. Hayek, F. V. “The Meaning of the Welfare State”, In C. Pierson and F. G. Castles (eds)., The Welfare State a Reader (Polity, 2006), pp. 90- 95
11 Yoksulluk ve Sosyal Politika Andersen, Gosta-Esping. “Three Worlds of Welfare Capitalism”, In C. Pierson and F. G. Castles (eds)., The Welfare State: a Reader (Polity, 2006), pp. 160- 174. Schulte, Bernd. “A European definition of poverty: the fight against poverty and social exclusion in the member states of the European Union”, In Peter Townsend and David Gordon (Eds.) World Poverty: New policies to defeat an old enemy (Policy Press, 2002) pp.119- 46.
12 Yoksulluk ve Sosyal Politika Kanji, Nazneen. “Social funds in sub-Saharan Africa: how effective for poverty reduction?”,
 In Peter Townsend and David Gordon (Eds.) World Poverty: New policies to defeat an old enemy (Policy Press, 2002) pp. 233- 250. Townsend, Peter. “Poverty, social exclusion and social polarisation: the need to construct an international welfare state”, In Peter Townsend and David Gordon (Eds.) World Poverty: New policies to defeat an old enemy (Policy Press, 2002) pp.
 3- 24.
13 Refah Devlerinin Geleceği ve Yoksullukla Mücadele Politikaları Andersen, Gosta-Esping. “A Welfare State for the Twenty-First Century”, In C. Pierson and F. G. Castles (eds)., The Welfare State a Reader (Polity, 2006), pp. 434- 454. Townsend, Peter and David Gordon. “Conclusion: constructing an anti-poverty strategy”, In Peter Townsend and David Gordon (Eds.) World Poverty: New policies to defeat an old enemy (Policy Press, 2002) pp. 413- 431.
14 Refah Devlerinin Geleceği ve Yoksullukla Mücadele Politikaları Lister, Ruth. “Investing in the Citizen-Workers of the Future: Transformation in Citizenship and the State under New Labor”, In C. Pierson and F. G. Castles (eds)., The Welfare State a Reader (Polity, 2006), pp. 455- 472.
15 Dönemin GözdenGgeçirilmesi
16 Final

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
45
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
20
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
27
27
Final Sınavı
1
30
30
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Klasik ve çağdaş sosyolojik kuramların bilgisine ve bu kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisine sahip olur.

X
2

Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur.

3

Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur.

X
4

Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur.

5

Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur.

X
6

Yerel, ulusal ve küresel düzlemdeki toplumsal sorunları tanımlayıp, bu sorunların çözümü için yeni politika önerileri sunma yeteneğine sahip olur.

X
7

Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur.

8

Sosyolojik verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve bilimsel ve etik değerleri dikkate alma becerisine sahip olur.

9

Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur.

X
10

Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.