Bizi takip edin
|
EN

SOSYAL MEDYA

SOC 480 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Modernite, Mekan ve Kültür
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SOC 480
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, “modern zamanlar”da çok boyutlu mekan ve kültür ilişkilerini araştırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Modernleşme sürecini farklı toplumsal süreçlerle ilişkilendirerek açıklayabilecektir.
  • Modernleşme sürecini “modern kent” ve mekânsal pratikler ile ilişkilendirebileceklerdir.
  • Modern kent ve kent kültürünün farklı boyutlarını tartışabileceklerdir
  • Kent yaşamında birey ve toplum ilişkisini değerlendirebileceklerdir.
  • Mekansal ve toplumsal tarih ilişkisi üstünden mekanın toplumsal ve politik süreçlerle ilişkisini açıklayabileceklerdir.
  • Kentsel yaşamdaki farklı iktidar ilişkilerini sorgulayabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders, modernite tarihine referansla mekansal pratiklerin kültürel yönlerini araştırmaktadır. Dersin içeriğinden seçilen bazı başlıklar modern kent, kültür, simgesel ekonomiler, kültür endüstrileri, kamusal mekan, bakış, temaşa, panoptikon, her günkü yaşam, çekişmeli kimlik, sınırlar, ihlal ve ütopyadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 Modernleşme ve Modernlik David Harvey, 2008, “The geographical versus the sociological imagination” in Social Justice and the City” p:23-27 (available at blackboard).
3 Zaman, Mekan ve Kentsel Dönüşüm Anthony Giddens, 2005, The Consequences of Modernity, p:14-29 - David Harvey, 1989, The Condition of Postmodernity, selections.
4 Modern Zamanlarda ‘Kimlik’ Stuart Hall, 1996,“The Question of Cultural ldentity” in Modernity: An Introduction to Modern Societies
5 Modern Kent Kültürü Simmel, Georg, The Metropolis and Mental Life, CCR Seher Şen, Thinking on Urbanity (available at blackboard).
6 ARA SINAV
7 Mekan ve Modernleşme Tarihi Sibel Bozdoğan,The Predicament of Modernism in Turkish Architectural Culture, in Rethinking Modernity and…, UWP, London.
8 Mekan, Yer ve Kimlik I Tim Cresswell, 2004, Defining Place, in Place, Blackwell, Oxford Lucy Maynard Salmon, “History in Backyard” (available at blackboard).
9 Mekan, Yer, Kimlik II (İlerleme Raporu) -Zygmunt Bauman, Community, (selections). - Richard Sennett, Growth and Failure: The New Political Economy and Its Culture & The Corrosion of Character (selections) İlerleme Raporu
10 Mahalle ve cemaat Film Gösterimi ve Tartışma
11 Mekan, Yer ve İktidar I Jane Jacobs, Death and Life of Great American Cities, TBCR James Q. Wilson and George L. Kelling, “Broken Windows in TCR Tango: A Choreography of Urban Displacement in CCR
12 Mekan, Yer ve İktidar II -Asef bayat politics in the city-inside-out (available at blackboard). -Lucy Lippard, Home in the Weeds in CCR Setha M. Low, Spatializing Culture: the Social Construction. of Public Space in Costa Rica, TBCR
13 Mekansal sınırlar ve ihlal Suzana Torre , Changing the Public Space: The Mothers of the Plaza de Mayo in CCR Ivan Illich, The Dirt of Cities; The Aura of Cities; The Smell of the Dead; Utopia of an Odorless in CCR
14 Poster sunumları Neil Brenner, 2012, “What is critical urban theory?” in Cities For People, Not For Profit, 11-23
15 Dersin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı Iain Borden, Tim Hall, Malcolm Miles (ed.) 2004,The City Cultures Reader, New york: Routledge; Gary Bridge, Sophie Watson (ed.) 2010, The Blackwell City Reader, Oxford: WileyBlackwell
Önerilen Okumalar/Materyaller

Dönem içinde ek okumalar verilebilir.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
40
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
45
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
0
Portfolyo
0
Ödev
1
15
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
15
30
Proje
1
15
15
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
-
0
Final Sınavı
1
27
27
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Klasik ve çağdaş sosyolojik kuramların bilgisine ve bu kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisine sahip olur.

X
2

Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur.

X
3

Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur.

X
4

Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur.

X
5

Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur.

X
6

Yerel, ulusal ve küresel düzlemdeki toplumsal sorunları tanımlayıp, bu sorunların çözümü için yeni politika önerileri sunma yeteneğine sahip olur.

X
7

Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur.

X
8

Sosyolojik verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve bilimsel ve etik değerleri dikkate alma becerisine sahip olur.

9

Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur.

10

Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.