Logo
My IEU Logo
EN
Üniversite
Başkanımızdan
Rektörümüzden
Tarihçe
Mütevelli Heyeti
İdari Birimler
Rektörlük
Misyon ve Vizyon
Burslar
İş Birliği
İEÜ'de Kalite Yapılanması
Yönetmelik / Yönerge
Ödüllerimiz
Kişisel Verilerin Korunması
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
İlke ve Politikalarımız
Akademik
Yüksekokullar
Fakülteler
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ortak Dersler
  • Adalet Meslek Yüksekokulu
  • Meslek Yüksekokulu
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
  • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • Fen-Edebiyat Fakültesi
  • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
  • Hukuk Fakültesi
  • İletişim Fakültesi
  • İşletme Fakültesi
  • Mühendislik Fakültesi
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Tıp Fakültesi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Ekonomi Alanı
  • Hukuk Alanı
  • İletişim Alanı
  • İşletme Alanı
  • Lojistik Alanı
  • Matematik Alanı
  • Mimarlık Alanı
  • Mühendislik Alanı
  • Psikoloji Alanı
  • Sağlık Alanı
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Alanı
  • Sürdürülebilir Enerji Alanı
  • Tasarım Çalışmaları Alanı
  • Yabancı Diller Eğitimi Alanı
Araştırma
Araştırma Merkezleri
Kütüphane
Akıllı Kampüs
Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
İzmir Bilimpark
Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
Çocuk Üniversitesi
Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
Etik Kurul
Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
Kampüs
İEÜ'de Hayat
İzmir
Kütüphane
Yurtlar ve Barınma
Kafe ve Restoran
Öğrenci Kulüpleri
İEÜ Yayınevi
Engelli Destek Birimi
Sağlık ve Psikolojik Danışma
INTERNATIONAL
İletişim
İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • Üniversite
    • Başkanımızdan
    • Rektörümüzden
    • Tarihçe
    • Mütevelli Heyeti
    • İdari Birimler
    • Rektörlük
    • Misyon ve Vizyon
    • Burslar
    • İş Birliği
    • İEÜ'de Kalite Yapılanması
    • Yönetmelik ve Yönergeler
    • Ödüllerimiz
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
    • İlke ve Politikalarımız
  • Akademik
    • Yüksekokullar
      • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet (Türkçe)
        • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
      • Meslek Yüksekokulu
        • Meslek Yüksekokulu
        • Bankacılık ve Sigortacılık (Türkçe)
        • Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
        • Dış Ticaret (Türkçe)
        • Grafik Tasarım (Türkçe)
        • İç Mekân Tasarımı (Türkçe)
        • İnşaat Teknolojisi (Türkçe)
        • İş Sağlığı ve Güvenliği (Türkçe)
        • Medya ve İletişim (Türkçe)
        • Mimari Restorasyon (Türkçe)
        • Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)
        • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)
        • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)
        • Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)
        • Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Çocuk Gelişimi (Türkçe)
        • Fizyoterapi (Türkçe)
        • İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)
        • Optisyenlik (Türkçe)
        • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
        • Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
        • Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Türkçe)
        • Yaşlı Bakımı (Türkçe)
      • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Gastronomi ve Mutfak Sanatları
      • Yabancı Diller Yüksekokulu
    • Fakülteler
      • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fizik
        • Matematik
        • İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
        • Psikoloji
        • Sosyoloji
      • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Endüstriyel Tasarım
        • Görsel İletişim Tasarımı
        • İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
        • Mimarlık
        • Tekstil ve Moda Tasarımı
      • Hukuk Fakültesi
      • İletişim Fakültesi
        • İletişim Fakültesi
        • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
        • Sinema ve Dijital Medya
        • Yeni Medya ve İletişim
      • İşletme Fakültesi
        • İşletme Fakültesi
        • Ekonomi
        • İşletme
        • Lojistik Yönetimi
        • Muhasebe ve Denetim Programı
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
        • Uluslararası Ticaret ve Finansman
      • Mühendislik Fakültesi
        • Mühendislik Fakültesi
        • Bilgisayar Mühendisliği
        • Biyomedikal Mühendisliği
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
        • Endüstri Mühendisliği
        • Gıda Mühendisliği
        • Genetik ve Biyomühendislik
        • Havacılık ve Uzay Mühendisliği
        • İnşaat Mühendisliği
        • Makine Mühendisliği
        • Mekatronik Mühendisliği
        • Yazılım Mühendisliği
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
        • Hemşirelik
        • Sağlık Yönetimi
        • Beslenme ve Diyetetik
      • Tıp
    • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
    • Ortak Dersler
  • Araştırma
    • Araştırma Merkezleri
    • Kütüphane
    • Akıllı Kampüs
    • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
    • İzmir Bilimpark
    • Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
    • Çocuk Üniversitesi
    • Etik Kurul
    • Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
    • Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
    • Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
    • Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
  • Kampüs
    • İEÜ'de Hayat
    • İzmir
    • Kütüphane
    • Sağlık ve Psikolojik Danışma
    • Yurtlar ve Barınma
    • Kafe ve Restoran
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Engelli Destek Birimi
    • İEÜ Yayınevi
  • INTERNATIONAL
  • İletişim
  • ENGLISH

  • Aday Öğrenci | Öğrenci | Mezun

      Arama Sonuçları...

      FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ

      Sosyoloji

      Menu
      • Ana Sayfa
      • Hakkımızda
        • Misyon ve Vizyonumuz
      • Akademik
        • Akademik Takvim
        • Akademik Kadro
        • Program Bilgi Paketi
          • Program Tanımı
          • Program Öğretim Amaçları
          • Program Yeterlilikleri (Kazanımları)
          • Ölçme Değerlendirme
          • Sosyoloji Bölümü Komisyonları
          • Fedek Ders İzlenceleri
          • Program Çıktıları ve Hesap Tabloları
            • Sosyoloji Alan Derslerinin Öğrenme Çıktıları ve Program Çıktıları İlişkileri
            • Ders Bazında Program Çıktılarına Ulaşma Düzeyi (2019-2020 Bahar Dönemi)
            • Ders Bazında Program Çıktılarına Ulaşma Düzeyi (2020-2021 Güz Dönemi)
            • Ders Bazında Program Çıktılarına Ulaşma Düzeyi (2020-2021 Bahar Dönemi)
            • Ders Bazında Program Çıktılarına Ulaşma Düzeyi (2021-2022 Güz Dönemi)
        • Öğretim Programı
        • Çift Anadal ve Yandal
        • Erasmus
        • Staj
        • Genel Eğitim Dersleri
        • Mezuniyet Koşulları
        • Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
        • Tyyç - Program Yeterlilikleri İlişkisi
        • Kariyer
          • Kariyer Olanakları
      • Eğitim
        • Program Bilgi Paketi
          • Program Tanımı
          • Program Öğretim Amaçları
          • Program Yeterlilikleri (Kazanımları)
          • Ölçme Değerlendirme
          • Sosyoloji Bölümü Komisyonları
          • Fedek Ders İzlenceleri
          • Program Çıktıları ve Hesap Tabloları
            • Sosyoloji Alan Derslerinin Öğrenme Çıktıları ve Program Çıktıları İlişkileri
            • Ders Bazında Program Çıktılarına Ulaşma Düzeyi (2019-2020 Bahar Dönemi)
            • Ders Bazında Program Çıktılarına Ulaşma Düzeyi (2020-2021 Güz Dönemi)
            • Ders Bazında Program Çıktılarına Ulaşma Düzeyi (2020-2021 Bahar Dönemi)
            • Ders Bazında Program Çıktılarına Ulaşma Düzeyi (2021-2022 Güz Dönemi)
        • Öğretim Programı
        • Çift Anadal ve Yandal
        • Erasmus
        • Staj
        • Genel Eğitim Dersleri
        • Mezuniyet Koşulları
        • Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma
        • Tyyç - Program Yeterlilikleri İlişkisi
        • Kariyer
          • Kariyer Olanakları
      • Bilimsel Faaliyetler
        • Akademik Yayınlar
        • Projeler
      • İşbirlikleri
        • Foncimed Uluslararası Araştırma Ağına Üyelik
      • Akreditasyon
      • Bağlantılar
        • Uluslararasi Bağlantılar
        • Ulusal Bağlantılar
      • Duyurular
      • İletişim
        • İletişim Bilgileri

      SOC 490 | Ders Tanıtım Bilgileri

      Dersin Adı
      İzmir Üzerine Toplumsal Araştırmalar
      Kodu
      Yarıyıl
      Teori
      (saat/hafta)
      Uygulama/Lab
      (saat/hafta)
      Yerel Kredi
      AKTS
      SOC 490
      Güz/Bahar
      3
      0
      3
      6

      Ön-Koşul(lar)
      Yok
      Dersin Dili
      İngilizce
      Dersin Türü
      Seçmeli
      Dersin Düzeyi
      Lisans
      Dersin Veriliş Şekli -
      Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
      Grup çalışması
      Olgu / Vaka çalışması
      Anlatım / Sunum
      Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
      Dersin Koordinatörü
      • Prof. Dr. Hatice Deniz YÜKSEKER TEKİN
      Öğretim Eleman(lar)ı -
      Yardımcı(ları) -
      Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere İzmir’e dair tarihsel ve modern literatürü tanıtmaktır. Derste, sözkonusu literatür haftalık konu başlıklarına uygun olarak kuramsal çerçeve ile desteklenir. Bu yolla, güncel kent meseleleri de İzmir örneğinden yola çıkarak tartışılır. Bütün bu tartışmaların ışığında öğrencilerden İzmir ile ilgili seçilecek bir konu üzerine basit araştırma teknikleri kullanarak bir araştırma planlamaları ve yapmaları beklenir. Dönem sonunda araştırma bulgularının paylaşılması ve tartışılması konuların daha açık bir şekilde anlaşılmasına yardımcı olur.
      Öğrenme Çıktıları

      Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

      • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
      • • İzmir kentinin, ekonomik, sosyal ve politik gelişimini ve dönüşümünü, tarihsel süreç içerisinde açıklayabilecektir.
      • • Kent tarihi içerisindeki etnik toplulukların yerini analiz edebileceklerdir.
      • • İzmir özelinde göçün dinamiklerini ve toplumsal hayat üzerindeki etkilerini açıklayabileceklerdir
      • • Göçmenler ile yerleşik nüfusun ilişkilerini, kimlik, sınıf, toplumsal cinsiyet gibi temel kategoriler çerçevesinde eleştirel olarak analiz edebileceklerdir.
      • • İzmir’deki neoliberal politikaları, kentsel dönüşüm projelerini ve kentsel kimlik tartışmalarını eleştirel bir bakış açısı ile tartışabileceklerdir
      Ders Tanımı Bu ders üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kentin ekonomik, politik, sosyal ve kültürel hayatı, tarihsel bir anlatı ile sunulmaktadır. İkinci bölümde, bu tarihsel anlatıyı, günümüz İzmir’inin temel sosyolojik araştırma başlıkları ile ilişkilendirmek için, göç, kimlik, sosyal mekan, kentsel dönüşüm, kentsel ayrışma, siyasal eğilimler, neoliberal politikalar ve kent kimliği gibi konular öne çıkarılmaktadır. Dersin üçüncü bölümünde ise oğrencilerin İzmir üzerine yapacakları küçük araştırmalar planlanacak ve bulgular paylaşılacaktır.
      Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

       



      Dersin Kategorisi

      Temel Ders
      Uzmanlık/Alan Dersleri
      X
      Destek Dersleri
      İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
      Aktarılabilir Beceri Dersleri

       

      HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

      Hafta Konular Ön Hazırlık
      1 Derse Genel Bakış
      2 Cumhuriyet Öncesi İzmir Tarihi: Sosyo-Ekonomik Dönüşüm I Essential reading: Reşat Kasaba, “Izmir”, Port-Cities of the Eastern Mediterranean 1800-1914, Fall 1914, Fernand Braudel Center, pp. 387-410. Recommended reading: Daniel Goffman, “From Village to Colonial Port City”, in The Ottoman City between East and West: Aleppo, Smyrna and Istanbul (Edhem Eldem, Daniel Goffman & B. Masters), Cambridge Studies in Islamic Civilization, 2001, pp. 79-134.
      3 Cumhuriyet Öncesi İzmir Tarihi: Sosyo-Ekonomik Dönüşüm II Essential reading: Sibel Zandi-Sayek, “Introduction: A mid-century port in the remaking” in Ottoman Izmir “The Rise of a Cosmopolitan Port 1840-1880, University of Minnesota Press, 2012, pp.23-46 and 151-160. Recommended readings: Yorulmaz, Ş. (1993). “XIX. Yüzyıl’da Kozmopolit Bir Ticaret Kenti: İzmir”, Çağdaş Türkiye Tarihi Araştırmaları Dergisi, 1/.3, p.133148, İzmir./ Fatma Tanış, & Klaske Havik, “Spatial Stories of Izmir: A Narrative Study on the Influence of Trader Families on the Spatial Development of the Port City”, Bo: ricerche e progetti per il territorio, la citta el'architettura, 11(15), 2020, pp. 56-68. Documentary screening: Smyrna: The Destruction of a Cosmopolitan City 1900-1922 by Maria Ilıou (1. Bölüm)
      4 Cumhuriyet Sonrası İzmir: Sosyo-Ekonomik Dönüşüm Essential readings: Emel Karakaya, (2012). “Reconstruction of Anatolia for the Construction of Nation-State: Roles Attained to Ankara and İzmir”, 15th International Planning History Society Conference Proceeding/ Mümtaz Peker, “Izmir Nüfusunun Gelişimi”, Çağdaş Türkiye Tarihi Araştırmaları Dergisi, 1:3, pp.1993, pp.273-281. Recommended readings: Devrim Dumludağ & Bülent Durgun, “An Economy in Transition: Izmir (1918–38)”, Middle Eastern Studies, 47:6, 2011, 923-945/ Erol Kahveci, Theo Nichols and Nadir Sungur, “The ShoeShine Boys of İzmir”, Work and Occupation in Modern Turkey,Erol Kahveci et al., (eds.), London: Mansell, 1996, pp.38-72.
      5 Cumhuriyet Sonrası İzmir Tarihi: Göç, Kimlik, Sosyal Mekân Essential readings: Kolluoğlu, B. “The Play of Memory, Counter-Memory: Building Izmir on Smyrna’s Ashes” New Perspectives on Turkey, Spring 2002, 26:1-28 / Emel Kayın, “Mekansal ve SosyoEkonomik Ayrıksılıklar Geriliminde İzmir: KüreselYerel Fenomenler”, Değişen İzmir’i Anlamak, D. Yıldırım & E. Haspolat (eds), Ankara: Phoneix, 2010, pp. 337361. Recommended readings: Biray Kolluoğlu, “Excesses of Nationalism: Greco-Turkish Population Exchange”, Nations and Nationalism, 19:3, 2013, 532-550. Ş. İlgü Özler, “Politics of the Gecekondu in Turkey: The political choices of urban squatters in national elections”, Turkish Studies, 1:2,2000, pp. 39-58.
      6 Güncel Kentsel Meseleler: İzmir'de Kentsel Bölünme ve Kentsel Yoksulluk İpek Özbek Sönmez, “Concentrated Urban Poverty: The Case of İzmir Inner Area”, European Planning Studies, 15:3, 2007/ Esin ince Kompil and Adile Arslan Avar (2006), “Deprivation analysis in declining inner city residential areas: a case study from Izmir, Turkey”, 46th Congress of the European Regional Science Association.
      7 Güncel Kentsel Meseleler: İzmir’de Göç, Kimlik, Sosyal Mekân I Essential readings: llkim Kaya, Rengin Zengel, “A marginal place for the Gypsy community in a prosperous city: Izmir, Turkey”, Cities, 22:2,2005, pp. 151-160/ Demirtaş Milz, “Neoliberal Zamanlarda İzmir ve İzmirlilik Tahayyülleri”, Değişen İzmir’i Anlamak, D. Yıldırım & E. Haspolat (eds), Ankara: Phoneix, 2010, pp. 403-435. Recommended reading: Ture Sahin, “Rethinking alternative youth identities in Izmir: ‘Indifferently cool’ manifestations”, European Journal of Cultural Studies, 2020, pp.1-17.
      8 Proje/Sunum Atölyesi
      9 Güncel Kentsel Meseleler: İzmir’de Göç, Kimlik, Sosyal Mekân II Essential reading: Asli Ceylan Oner, Bahar Durmaz-Drinkwater & Richard J. Grant, “Precarity of refugees: the case of Basmane-İzmir, Turkey”, Journal of Ethnic and Migration Studies, 2020, pp.1-20./ Ayda Eraydin , Tuna Tasan-Kok & Jan Vranken, “ Diversity Matters: Immigrant Entrepreneurship and Contribution of Different Forms of Social Integration in Economic Performance of Cities”, European Planning Studies, 18:4, 2010, pp.521-543. Documentary Screening: Bir Avlu Bir Kent by Canan Altınbulak
      10 Güncel Kentsel Meseleler: İzmir’de Kentsel Dönüşüm I/ Neoliberal Kentleşme Essential readings: Mehmet Penpecioğlu, “Urban Development Projects and the Construction of Neo-Liberal Urban Hegemony: the Case of Izmir”, METU JFA,1,2013, pp.165-189/ Özgün Tutar and Eylem Bal, “Transformation of the Space in the context of Neoliberal Urbanization: The Case of Izmir New City Centre, Turkey”, International Journal of Architecture and Planning, 2019, 7-2, pp.428-459. Recommended readings: Meltem Eranıl Demirli et. al, “A socio-spatial analysis of urban transformation at a neighborhood scale: the case of the relocation of Kadifekale inhabitants to TOKİ Uzundere in Izmir”, Cities, 48, 2015, pp.140-159.
      11 Güncel Kentsel Meseleler: İzmir’de Kentsel Dönüşüm II/ Kapalı Konut Siteleri Essential readings: Ayona Datta and Şebnem Yücel Young, “Suburban Development and the Networks of Mobility: Sites in İzmir, Turkey”, GBER, 6:1, 2007, pp.42-53./İpek Özbek Sönmez, “Re-emergence of Suburbia: The Case of İzmir, Turkey”, European Planning Studies, 17:5, 2009, pp.741-763. Recommended reading: Ayona Datta, “Gendered Nature and Urban Culture: The Dialectics of Gated Developments in Izmir, Turkey”, International Journal of Urban and Regional Research,38:4, 2014, pp. 1363–83.
      12 Güncel Kentsel Meseleler: İzmir’de Kentsel Dönüşüm III/ Kültür Eksenli Kentsel Dönüşüm Essential readings: Şebnem Gökçen Dündar, “Rise of Culture and Fall of Planning in İzmir, Turkey”, Pasos, 8:3, 2010, pp. 51-67. Ebru Günlü et al. "Preserving Cultural Heritage and Possible Impacts on Regional Development: Case of Izmir", International Journal of Emerging and Transition Economies, 2:2, 2009, pp.213-229. Recommended reading: Onur Mengi et al., “Place Management of a creative city: the case of Izmir”, Knowledge-Based Development,8:3, 2017, pp.271-291.
      13 Araştırma Projelerinin Sunumu
      14 Araştırma Projelerinin Sunumu
      15 Araştırma Projelerinin Sunumu
      16 Final

       

      Ders Kitabı Bu formda belirtilen zorunlu okumalar
      Önerilen Okumalar/Materyaller

      Bu formda belirtilen önerilen okumalar; belgesel gösterimleri ve medya haberleri( gazete, blog, podcast)

       

      DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
      Katılım
      Laboratuvar / Uygulama
      Arazi Çalışması
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      Portfolyo
      Ödev
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      1
      20
      Proje
      1
      40
      Seminer/Çalıştay
      Sözlü Sınav
      Ara Sınav
      Final Sınavı
      1
      40
      Toplam

      Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      2
      60
      Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      1
      40
      Toplam

      AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
      Teorik Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
      16
      3
      48
      Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
      16
      0
      Sınıf Dışı Ders Çalışması
      15
      3
      45
      Arazi Çalışması
      0
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      0
      Portfolyo
      0
      Ödev
      0
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      1
      17
      17
      Proje
      1
      35
      35
      Seminer/Çalıştay
      0
      Sözlü Sınav
      0
      Ara Sınavlar
      0
      Final Sınavı
      1
      35
      35
          Toplam
      180

       

      DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

      #
      Program Yeterlilikleri / Çıktıları
      * Katkı Düzeyi
      1
      2
      3
      4
      5
      1

      Klasik ve çağdaş sosyolojik kuramların bilgisine ve bu kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisine sahip olur.

      -
      -
      -
      -
      -
      2

      Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur.

      -
      -
      -
      X
      -
      3

      Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur.

      -
      -
      -
      -
      -
      4

      Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur.

      -
      -
      -
      X
      -
      5

      Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur.

      -
      -
      -
      -
      -
      6

      Yerel, ulusal ve küresel düzlemdeki toplumsal sorunları tanımlayıp, bu sorunların çözümü için yeni politika önerileri sunma yeteneğine sahip olur.

      -
      X
      -
      -
      -
      7

      Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur.

      -
      -
      -
      -
      -
      8

      Sosyolojik verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve bilimsel ve etik değerleri dikkate alma becerisine sahip olur.

      -
      X
      -
      -
      -
      9

      Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur.

      X
      -
      -
      -
      -
      10

      Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur.

      -
      -
      -
      -
      -
      11

      Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

      -
      -
      -
      -
      -
      12

      İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

      -
      -
      -
      -
      -
      13

      İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur.

      -
      -
      -
      -
      -

      *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


      HABERTÜM HABERLER

      Mezunumuz Ece Deniz Ergenç’ten Akademik Başarı: Eötvös Loránd Üniversitesi’nde Yüksek Lisansını Tamamladı, Doktoraya Kabul Edildi
      Mezunumuz Ece Deniz Ergenç’ten Akademik Başarı: Eötvös Loránd Üniversitesi’nde Yüksek Lisansını Tamamladı, Doktoraya Kabul Edildi

      Mezunumuz Ece Deniz Ergenç’i, Eötvös Loránd Üniversitesi’nde yüksek lisans tezini başarıyla tamamlaması ve aynı üniversitenin doktora programına kabul edilmesi dolayısıyla ...

      Devamı
      Bölüm Öğretim Üyemiz Prof. Dr. Hayriye Özen Uluslararası Proje Desteği Almaya Hak Kazandı
      Bölüm Öğretim Üyemiz Prof. Dr. Hayriye Özen Uluslararası Proje Desteği Almaya Hak Kazandı

      Bölümümüz öğretim üyesi Prof. Dr. Hayriye Özen’in yürütücülüğünde başlatılan "Assessing Evidence Use in Turkey's Geothermal Policymaking" başlıklı araştırma projesi, British Academy tarafından desteklenmeye hak ...

      İlgili SKA:
      3
      5
      7
      10
      11
      13
      16
      Devamı
      Bölüm Öğretim Üyemiz Prof. Dr. Hayriye Özen TÜBİTAK 1001 Proje Desteği Almaya Hak Kazandı
      Bölüm Öğretim Üyemiz Prof. Dr. Hayriye Özen TÜBİTAK 1001 Proje Desteği Almaya Hak Kazandı

      Bölümümüz öğretim üyesi Prof. Dr. Hayriye Özen’in yürütücülüğünü üstlendiği "Yenilenebilir Enerji Santrallerine Yönelik Toplumsal Tepkiler: Destek ve Muhalefetin Türleri ile Nedenleri" başlıklı ...

      İlgili SKA:
      3
      5
      7
      10
      11
      12
      13
      16
      Devamı
      Stajla Başlayan Yolculuk: Öğrencimiz Ekin Yıldırım Gülnak Denizcilik’te Kariyerine Devam Ediyor
      Stajla Başlayan Yolculuk: Öğrencimiz Ekin Yıldırım Gülnak Denizcilik’te Kariyerine Devam Ediyor

      İzmir Ekonomi Üniversitesi Sosyoloji Bölümü öğrencisi Ekin Yıldırım, stajyer olarak başladığı Gülnak Denizcilik’te yaz döneminde tam zamanlı olarak çalışmaya devam ...

      Devamı
      Mezunumuz Deniz Anlatıyor
      Mezunumuz Deniz Anlatıyor

      Mezunlarımızdan Deniz Ergün, Ege Üniversitesi Sosyoloji Bölümündeki yüksek lisans sürecini ve bölümümüzdeki eğitim hayatının bu sürece etkilerini anlatıyor: "İzmir Ekonomi Üniversitesi Sosyoloji ...

      Devamı
      Mezunlarımızdan Haberler
      Mezunlarımızdan Haberler

      2024 mezunlarımızdan Nur Gözükara’yı, University of Helsinki’de burslu yüksek lisans eğitimi almaya hak kazandığı için tebrik ediyoruz. ...

      Devamı
      SOC 498 Sosyoloji Projesi II Dersi Poster Sunumları Gerçekleştirildi
      SOC 498 Sosyoloji Projesi II Dersi Poster Sunumları Gerçekleştirildi

      Sosyoloji Bölümü'nün lisans son sınıf öğrencileri, SOC 498 Sosyoloji Projesi II dersi kapsamında hazırladıkları araştırma projelerini poster sunumlarıyla paylaştılar. Öğrenciler, ...

      Devamı
      Gastronomi ve Sosyoloji Buluşması
      Gastronomi ve Sosyoloji Buluşması

      Lezzet dolu bir sohbetle gastronominin sosyolojik yönlerini ele aldığımız panelimizi başarıyla gerçekleştirdik. ...

      Devamı

      İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜ

      Detaylar

      KÜRESEL KARİYER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

      Daha Fazlası..

      BİLİME KATKI

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

      Daha Fazlası..

      İNSANA DEĞER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

      Daha Fazlası..

      TOPLUMA FAYDA

      22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

      Daha Fazlası..
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      izto logo
      İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
      ito vakfı logo
      kuruluşudur.
      Logo

      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      Sakarya Caddesi No:156
      35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

      kampus İzmir

      • Üniversite
      • İEÜ'DE HAYAT
      • KAMPÜS YAŞAM
      • ÜNİVERSİTE İZMİR'DE YAŞANIR
      • PATENTLER
      • Kampüsİzmir
      • STÜDYO ve LABORATUVARLAR
      • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
      • Kütüphane
      • KARİYER YÖNLENDİRME MERKEZİ
      • Çocuk Üniversitesi
      • İletişim

      İEÜ © Tüm hakları saklıdır.

      İEU